Make Us Dream (2018)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Sport

geregisseerd door Sam Blair
met Steven Gerrard, Jamie Carragher en Gaël Clichy

Steven Gerrard is één van de weinige voetballers die door bijna alle voetballiefhebbers geliefd was. Dat kwam onder andere door zijn loyaliteit aan de club en natuurlijk zijn manier van spelen. De documentaire richt zich volledig op de carrière van Stevie, van de hoogtepunten zoals Istanbul tot de uitglijder die Liverpool de titel kostte. Ook het innerlijke conflict dat hij had om bij zijn club Liverpool te blijven, ondanks alle interesse, en de druk van buitenaf komen naar voren.

Op Canvas TV op maandag7 september om 22.10 u.

Is voetbal nu oorlog, of geld of gewoon passie en emotie ?
Het zit allemaal verweven in deze uitstekende documentaire over een voorbeeldige stervoetballer, nog echt naar Brits model van weleer.
Insiders zullen zich nog wel die onvergetelijke finale herinneren, de perikelen rond een mogelijke transfer en het dramatische "slippertje" in een o zo belangrijke match.
Aanbevolen voor al wie de microbe van het spelletje in zich draagt.