The Sunlit Night (2019)

Duitsland / Noorwegen
Romantiek

geregisseerd door David Wnendt
met Jenny Slate, Zach Galifianakis en Alex Sharp

'The Sunlit Night' volgt een Amerikaanse schilderes die haar pad kruist met een emigrant bij de poolcirkel aan de Noorse kust. Zij is op de plek belandt wegens carrièremogelijkheden, hij om zijn vader te begraven in het land van de Vikingen. Daar, waar de zon nooit onder gaat, begraven ze het verleden en zien ze de toekomst tegemoet.

Matige film over een Amerikaanse kunstenares die een schilderopdracht accepteert in het Noorden van Noorwegen. De film heeft een aangenaam tempo en een fijne rol van Jenny Slate. Ook een aantal mooie shots van het prachtige landschap van Noorwegen. Helaas stelt de film inhoudelijk wel wat teleur en zijn er ook wat onnodige zij-paden en personages.

Leuke film.
Was zeer gecharmeerd van Jenny Slate.

De film wordt een beetje verteld door haar schilderijen, en de kunstwerken die indruk op haar hebben gemaakt.
Wat zijn nu de ingrediënten wat haar een goede schilderes moet maken, de juiste kleuren..een systeem, of gevoel?

Lekker frisse humor, mede door David Paymer.. Wat een moeilijke man speelt hij..
Evenals de kunstenaar die onze schilderes werk geeft, in Noorwegen, allemaal karakters die de film voor mij de juiste 'kleur' geven.

Genre romantiek.. Dat zat er wel in, maar niet overdadig en best bescheiden. Zoetsappig wordt het nooit.

Heb nog heel even aan de x files moeten denken, scully (de collega van officer Mulder) had een klein bijrolletje.

Ik ben blij de film gezien te hebben!

avatar van blurp194
Een best prettige film zonder al te veel boodschap, inhoud of verhaal - langzaam dobberen door het leven van Frances de schilderes die in het noorden van Noorwegen terecht komt. Niet overal even helder of geloofwaardig misschien, maar wel aardig plaatjeskijken en met een fijne warme sfeer. Jenny Slate is perfect goed gecast - en het helpt ook wel dat die rode trui en witte tuinbroek de goede uitstraling hebben voor de wat geitenwollensokkenachtige rol die ze speelt. De rest van de cast, de cameo van Gillian Anderson incluis, vond ik minder overtuigen.