Garrincha - Alegria do Povo (1963)

Alternatieve titels: Garrincha: Hero of the Jungle | Garrincha: Joy of the People

1 stem

Brazilië
Documentaire / Sport

geregisseerd door Joaquim Pedro de Andrade
met Garrincha en Heron Domingues

Documentaire over de meest fameuze dribbelaar die het Braziliaanse voetbal heeft voortgebracht. Op het toppunt van zijn carrière worden klassieke fragmenten getoond van wedstrijden op de wereldkampioenschappen van 1958 en 1962 en zien we hem tijdens trainingen, op straat en in zijn thuisdorp bij zijn vrouw en vele kinderen. Garrincha was een erg originele en getalenteerde speler, bekend om zijn kromme benen. Vrouwen en alcohol waren ook zijn passie en de oorzaak van zijn latere decadentie. Na een glorieuze voetbalcarrière overleed hij in financiële ellende, vergeten door de mensen.