Aurora (2019)

Finland
Komedie / Drama

geregisseerd door Miia Tervo
met Oona Airola, Mimosa Willamo en Chike Ohanwe

Op een nacht bij een hotdogkraam in Fins Lapland ontmoet het feestbeest Aurora, de Iraanse Darian. Darian vraagt ​​haar opeens om met hem te trouwen. Darian moet met een Finse vrouw trouwen om asiel voor zichzelf en zijn dochter te krijgen. Aurora wijst hem af: ze leert voor nagelstyliste en is van plan naar Noorwegen te verhuizen, weg van haar waardeloze leven. Na het ontmoeten van zijn lieve dochter, stemt Aurora ermee in hem te helpen. Terwijl Aurora veel vrouwen introduceert bij Darian. Wanneer de perfecte vrouw zich aandient, staan ​​Darian en Aurora voor een moeilijke keuze: doen alsof ze gelukkig zijn of eindelijk stoppen met rennen.

Een beetje drama, een beetje humor, een beetje romantiek. Het komt allemaal samen in deze goedgevoel film over een vrijgevochten jongedame met een zorgzame inborst, die schuilgaat achter een lang-leve-de-lol uiterlijk. Uit zelfbehoud duurt het lang alvorens zij zich overgeeft aan haar gevoelens jegens een asielzoeker en zijn dochtertje.
Een aangename, bedachtzame film, die te midden van winterse taferelen de nodige warmte uitstraalt.