À Nous Deux (1979)

Canada / Frankrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Claude Lelouch
met Catherine Deneuve, Jacques Dutronc en Jacques Villeret

Françoise heeft een goedlopend baantje als mannenversierder. Dit doet ze in opdracht van vrouwen die van hun echtgenoot willen scheiden en belastend bewijs nodig hebben. Daarnaast chanteert ze politici die zich geen schandalen kunnen veroorloven. Als de politie haar op de hielen zit schuilt ze bij een professioneel echtpaar dat gezochte misdadigers een schuilplaats biedt.

avatar van Richard1189
Dutronc deed me aangenaam verrassen; hij acteert beter dan hij zingt. Het verhaal kon mijn aandacht niet vasthouden. Vooral de rol van Deneuve is erg geconstrueerd en de film lijkt zo meer een vehikel voor Deneuve zelf. Gelukkig is er Auteuil die een geloofwaardige rol speelt.