Serdtse Mira (2018)

Alternatieve titels: Core of the World | Heart of the World

Rusland

geregisseerd door Nataliya Meshchaninova
met Stepan Devonin, Dmitriy Podnozov en Yana Sekste

Egor is een dierenarts in een trainingscentrum voor jachthonden in een afgelegen regio van het land. Omringd door vossen, herten, dassen en honden woont hij in een klein gebouw naast het huis van de baas van het trainingscentrum. Hij behandelt de honden, maakt de kennels schoon, overziet de werknemers en ontmoet klanten en hun honden. Het is gemakkelijker voor hem om met honden om te gaan dan met mensen. Egor is bereid werk aan te nemen om dichter bij de baas van de faciliteit en zijn naaste en dierbare te komen. Hij wil het onmogelijke: deel uitmaken van dat gezin.

avatar van tbouwh
Kreeg naar mijn indruk betrekkelijk weinig aandacht op IFFR 2019.

Van alles dat ik zag misschien de film die de psychologie van een enkel personage het best uit wist te spelen.