Faleze de Nisip (1983)

Alternatieve titel: Sand Cliffs

Roemenië

geregisseerd door Dan Pita
met Victor Rebengiuc, Carmen Galin en Marin Moraru

Theodor Hristea, een chirurg op het toppunt van zijn carrière en sociale leven, vol zelfvertrouwen en met een uitgebreid netwerk, is op vakantie met zijn vriendin Christina en hun gemeenschappelijke vriend Stefan. Tijdens deze zomervakantie aan de Zwarte Zee wordt een jonge timmerman beschuldigd van het stelen van de spullen van de invloedrijke chirurg op het strand. De neurotische Theodor bemoeit zich met het onderzoek en leidt uiteindelijk zelfs de ondervraging. Hij beschuldigt de jongen enkel vanwege de gelijkenis met de echte dief die hij op het strand zag wegrennen. Christina en Stefan trekken de schuld van de jongen in twijfel, maar Theodor is vastberaden de jongen de misdaad te laten bekennen.