Reborn (2018)

Horror

geregisseerd door Julian Richards
met Kayleigh Gilbert, Barbara Crampton en Michael Paré

Een doodgeboren meisje, Tess, wordt ontvoerd door een medewerker van het mortuarium en tot leven gebracht door elektrokinetische energie. Ze wordt in afzondering opgevoed als de man zijn zus. Op haar zestiende verjaardag weet ze te ontsnappen middels haar unieke vaardigheden. Het lijkt erop dat de kinetische energie die haar terugbracht, haar ook de mogelijkheid gaf om elektriciteit met haar geest te beheersen. Ze besluit op zoek te gaan naar haar biologische moeder waarbij ze een spoor van vernieling achter zich laat.

avatar van joolstein
Het begint met een doodgeboren baby die op wonderbaarlijke wijze tot leven wordt gebracht, door een blikseminslag in het mortuarium van een ziekenhuis, waarna het zich zestien jaar verplaats als Tess (Kayleigh Gilbert) aan de voyeuristische Psycho ontsnapt die haar (samen met zijn gemummificeerde moeder) vast heeft gehouden.

Echter is de film niets bijzonders of zelfs opwindend te noemen. De gave van Tess is niets minder dan bijzaak en meer een gimmick om te gebruiken als er eens een wat actievere scene nodig is, in plaats van een echt onderdeel van het plot. Verdere plotverwikkelingen gaan meer over een disfunctionele moeder-en-dochter relatie. De prestaties van de twee dames, Kayleigh Gilbert en Barbara Crampton (Re-Animator, Castle Freak) zijn dan ook één van de betere aspecten van de film. Sowieso zie je wat andere acteurs uit de hoogtijdagen van de jaren tachtig (Michael Paré als een LAPD-detective, Rae Dawn Chong als agent van Lena) in een verder weinig verheffend filmpje!

avatar van Grindhouse62
joolstein schreef:

Gisteravond gekeken en kan mij vinden in Joolstein zijn recensie. Ik vind dit geen horror, eerder een thriller met een bovennatuurlijk tintje. Van mij een 2.0

Ik vond het vanaf het begin tot het einde helemaal nis het lijkt meer op een mislukte amateuristische mislukking.