Kriger (2018)

Alternatieve titel: Warrior

Denemarken
Actie / Misdaad
289 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Christoffer Boe
met Dar Salim, Danica Curcic en Lars Ranthe

Oorlogsveteraan CC keert na tien jaar met een schuldgevoel terugnaar Kopenhagen. Tijdens zijn laatste missie stuurde hij zijn beste vriend Peter naar een compound waar Peter werd vermoord. Om zijn schuldgevoel te verminderen accepteert CC een aanbod van de weduwe van Peter, detective Louise (Danica Curcic), om te infiltreren in een motorbende. Daar moet hij informatie krijgen over bendeleider Tom (Lars Ranthe) om hem veroordeeld te krijgen voor moord en drugshandel.