The Parts You Lose (2019)

Canada
Drama / Thriller

geregisseerd door Christopher Cantwell
met Aaron Paul, Scoot McNairy en Mary Elizabeth Winstead

Een voortvluchtige crimineel houdt zich verborgen in een verlaten schuur die eigendom is van Gail en Ronnie. Zij zijn de ouders van de dove Wesley. Het is hij die de aanwezigheid van de indringer te weten komt waarna de twee vriendschap sluiten. Wanneer de autoriteiten steeds dichter bij de schuilplaats van de crimineel komen, volgt een moeilijke beslissing voor Wesley. Wie blijft hij trouw?

avatar van Brabants
The Parts you Lose viel voor mij in grote lijnen het meest op als een soort kopie van de film "A Perfect World" alleen dan qua niveau bijzonder matig. Ik vond er dan eigenlijk ook helemaal niets aan. Niet origineel en allemaal wat flauw.

avatar van filmkul
Aardig drama. Het verhaal is niet bijzonder. De uitwerking is best goed maar voelt wat geforceerd aan. Het lijkt erop als of men erg stuurt op de emoties van de kijker. Aan de ene kant werkt het ook, maar aan de andere kant is het ook wat verwarrend omdat op een of andere manier de chemie tussen de hoofdrolspelers niet helemaal klopt en sommige scenes verplicht aanvoelen. Verder is de film soms wat traag, maar wordt nooit echt saai. Het acteerwerk is okay. 3.0

Matige film waarin een doof jongetje een voortvluchtige crimineel helpt door deze te verbergen in de schuur. Een simpele opzet die er niet aan ontkomt om voorspelbaar te zijn. Stemming, maar vooral erg traag waardoor het al snel wat aan de saaie kant is. Acteerwerk is prima en het is geen slechte film, maar het wist me niet te boeien.