The Parts You Lose (2019)

Canada
Drama / Thriller

geregisseerd door Christopher Cantwell
met Aaron Paul, Scoot McNairy en Mary Elizabeth Winstead

Een voortvluchtige crimineel houdt zich verborgen in een verlaten schuur die eigendom is van Gail en Ronnie. Zij zijn de ouders van de dove Wesley. Het is hij die de aanwezigheid van de indringer te weten komt waarna de twee vriendschap sluiten. Wanneer de autoriteiten steeds dichter bij de schuilplaats van de crimineel komen, volgt een moeilijke beslissing voor Wesley. Wie blijft hij trouw?

avatar van macrobody
Toch wel apart dat de hele film draait om Danny Murphy en niet als eerste vernoemd wordt bij de acteurs. Ik zou ze aanklagen wegens discriminatie! Maar goed, waarschijnlijk heb je als kind acteur niets te zeggen (letterlijk en figuurlijk in dit geval). Ja, misschien mag je even je mond open doen in een achteraf kamertje met de Hollywood bazen, maar dat is normaal.
Hoe het ook zij, de film was onderhoudend, goed geacteerd en realistisch. Mooie film.

Zeer sterke film. Maakt emotioneel veel bij de kijker los. Absoluut je tijd waard.
Wat het genre betreft: 90% drama, 10% thriller.

avatar van Brabants
The Parts you Lose viel voor mij in grote lijnen het meest op als een soort kopie van de film "A Perfect World" alleen dan qua niveau bijzonder matig. Ik vond er dan eigenlijk ook helemaal niets aan. Niet origineel en allemaal wat flauw.

avatar van filmkul
Aardig drama. Het verhaal is niet bijzonder. De uitwerking is best goed maar voelt wat geforceerd aan. Het lijkt erop als of men erg stuurt op de emoties van de kijker. Aan de ene kant werkt het ook, maar aan de andere kant is het ook wat verwarrend omdat op een of andere manier de chemie tussen de hoofdrolspelers niet helemaal klopt en sommige scenes verplicht aanvoelen. Verder is de film soms wat traag, maar wordt nooit echt saai. Het acteerwerk is okay. 3.0

avatar van schumacher
Middelmatige film.
Tempo lag toch echt extreem traag.
Het had wat vlotter gemogen.
Te weinig thriller ook, het is niet dat er (veel) spanning was, het was meer een lange babbel sessie met een doof kind.
Kon beter deze film met wat meer swoeng in.
De paar keer er dan toch ietske gebeurde dan lieten ze het nog niet tonen ook, maar echt niks pf.

avatar van Grindhouse62
Van thriller is er absoluut geen sprake in deze ondermaats drama. Het verhaal wordt traag vertelt, Er komt geen band tot stand tussen de jongen en de crimineel, alleen wordt het tijdverdrijf van de crimineel wat makkelijker door de aanwezigheid van de jongen. Het was net allemaal niet. Een 2.0

Matige film waarin een doof jongetje een voortvluchtige crimineel helpt door deze te verbergen in de schuur. Een simpele opzet die er niet aan ontkomt om voorspelbaar te zijn. Stemming, maar vooral erg traag waardoor het al snel wat aan de saaie kant is. Acteerwerk is prima en het is geen slechte film, maar het wist me niet te boeien.

avatar van boemboem27
echt een drama niks thriller.
alles verloopt inderdaad heel traag,maar vond het toch de moeite van het kijken waard.
hoofdrolspeler Danny Murphy speelt echt goed als het dove jongetje.
alleen vreemd dat ie niet als eerste vernoemd wordt bij de acteurs terwijl hij toch echt de hoofdrol speelt.
geen vervelende film om te zien.

avatar van DjFrankie
Idd de jongen speelt geweldig, maar de film komt vrij saai over. Gebeurt vrij weinig eigenlijk, het zit hem vooral in de dialogen.