Kimi wa Hadashi no Kami wo Mitaka (1986)

Alternatieve titels: Have You Seen the Barefoot God? | Did You See the Barefoot God? | 君は裸足の神を見たか

1 stem

Japan

geregisseerd door Soo-Kil Kim
met Tamotsu Ishibashi, Gen Kodama en Yoriko Dôguchi

In een vergeten hoekje van Noord-Japan zijn de zelfverzekerde Shigeru en de verlegen Shinji beste vrienden sinds hun jeugd. Shigeru, een ambitieuze hobbyschilder, bewondert de schijnbaar onbenaderbare fluitist Haruyo van veraf en schildert in het geheim haar portret voor een nationale wedstrijd. Zijn vriend Shinji is verliefd op Hitomi, de dochter van de plaatselijke kruidenierswinkel, die juist Shigeru leuk vindt, omdat hij ooit voor haar zorgde in een kritieke situatie terwijl ze kinderen waren.