Sylvana, Demon or Diva (2018)

Alternatieve titel: Sylvana, Demon of Diva

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Ingeborg Jansen
met Sylvana Simons

Ooit presenteerde ze muziekprogramma's. Nu is de Amsterdamse Sylvana Simons boegbeeld van de politieke partij BIJ1. Als vrouw van Surinaamse afkomst weet ze hoe het voelt om als minderheid te worden behandeld. In haar strijd voor een wereld waarin iedereen gelijke kansen en rechten heeft, neemt ze geen blad voor de mond. Het leidt tot extreme reacties. De documentaire volgt Sylvana Simons in de laatste drie maanden voor de gemeentelijke verkiezingen. Behalve een verslag van een verkiezingsstrijd, is dit het verhaal van een bevlogen vrouw die uit de showbizz stapte en haar privéleven en gemoedsrust opofferde voor een gelijkwaardiger wereld.

Niet te hard van stapel lopen met dat meervoud.

In deze context een interessante docu.
2Doc: Verdacht, Vandaag 21:05 uur NPO 2 - TVgids.nl

avatar van de grunt

Ik ga kijken!!

avatar van mikey
Uitgezet. Ik kon niet meer tegen die gruwelverhalen.

avatar van Flavio
Flavio (moderator)