A Agonia (1978)

Brazilië
Romantiek / Misdaad

geregisseerd door Júlio Bressane
met Maria Gladys, Joel Barcellos en Wilson Grey

Met kort haar, een rozemarijntakje achter het oor en een geel jack van glanzend satijn zit Antena achter het stuur van zijn auto wanneer een vrouw (Eva) hem passeert. Met een zomerse jurk en rode schoenen die overeenkomen met de kleur van haar lippenstift, trekt zij Antena's aandacht. Hij geeft haar een lift, de twee staren een ogenblik in de leegte. Ze stellen zichzelf aan elkaar voor en tussen de twee ontstaat een absurde dialoog vol metaforen. Ze rijden rond in de buitengebieden van Rio de Janeiro op muziek van Noel Rosa en Lamartine Babo. Eva en Antena, zij een zieneres, hij een huurmoordenaar op de vlucht