The Farm (2018)

Horror / Thriller

geregisseerd door Hans Stjernswärd
met Nora Yessayan, Alec Gaylord en Ken Volok

Tijdens een roadtrip neemt een jong stel de verkeerde afslag op een snelweg en besluit om te stoppen bij een wegrestaurant voor een maaltijd. Ze weten niet dat hun keuze voor een eenvoudige hamburger zulke vreselijke gevolgen zal hebben. Hun reis wordt al snel een schrijnend verhaal over overleven en ontsnappen, als ze worden gekidnapt door lokale boeren met wrede bedoelingen.

avatar van 606
Jammer van de slechte beoordelingen, want ik ken echt echt slechte horror films. Deze vind ik dat niet, lekker goor, muziekje en andere geluiden helpen daar aan mee. Nee vond het vermakelijk

avatar van joolstein
Nora en Alec, een jong stel, gespeeld door Nora Yessayan en Alec Gaylord, maken een tripje met de auto en besluiten op een gegeven moment te stoppen om te tanken, later om te eten en nog later om te overnachten. De alom bekende start van het sub-genre over de binnenland-slasher maar dan uitgetrokken tot het maximale. Je moet dan ook flink wachten voordat er bloed wordt gemorst, en dat bij een film die slechts 80 minuten duurt. Toch is het geen film zonder verdiensten, er zijn een aantal prima freaky scenes en ook een paar flinke gore effecten. Deze film had dan ook sterke invloeden van The Texas Chainsaw Massacre en met vlagen wat Motel Hell en Hostel. Maar in plaats van vast te houden aan gewone torture porn-film, zoals Hostel, of een horror-satire, zoals Motel Hell, blijft de film in het midden en wordt het als gevolg minder zwaar. Waardoor ook de sadistische wreedheid van de toch wel goofy schurken te niet worden gedaan. Ondanks dat de film dus tekortkomingen in het plot en personages bezat, is het zeker geen hele slechte film. En met een hoger dan verwachte productiewaarde op het gebied van cinematografie en geluid, is het een best goed gemaakte film. Want uiteindelijk is dit wel een (h)eerlijke film al is het ook niets nieuws. Ik kijk er dan ook naar uit om te zien wat Hans Stjernswärd nog meer gaat doen!

avatar van schumacher
Viel al bij al nog mee.
Paar leuke scenes, leuke muziek en geschifte familie haha, daar zijn meer dan 2 hoeken af.
Kon er dus nog mee door, ik heb al veel slechter dan dit gezien.
Ik had nog ietske meer verwacht dan had ik nog een iets hogere score kunnen geven.

avatar van mixmaster
Redelijke Horrorfilm die met een beperkt budget gemaakt is, de film is best ziekelijk en met name de ''Baby Scene'' is bruut.

Ook heeft de film een bepaalde sinistere sfeer die heel de film door blijft hangen.

avatar van filmkul
Matig horror werkje. Het verhaal stelt niet veel voor en wordt ook niet al te best uitgewerkt. Het begin is wat saai en je weet als kijker al waar het naar toe gaat. Eenmaal op de boerderij komt er wat meer pit in de film. De sfeer is best aardig. Zo ook de passende soundtrack, maar al snel slaat de verveling wat toe en is het allemaal wat goedkoop en simpel. Van spanning is ook geen sprake. De film kent wat brute scenes en lijkt bewust te willen shockeren. Het idee is aardig, maar met wat meer aandacht had er meer in kunnen zitten. 2.0

avatar van clockwork72
Ik kan mij niet heugen dat ik ooit zo'n slechte film als dit heb gezien in mijn leven. Er is letterlijk geen maar dan ook geen verhaal te bekennen in deze bagger. In het begin dacht ik nog van; okay, aardig sfeertje, beetje looney guys allemaal, maar al snel slaat de film compleet om naar iets wat niet eens film genoemd mag worden. Er is letterlijk geen enkele verklaring in deze film waarom het moorden op de boerderij gebeurd. Nog veel erger is het acteerwerk van die vrouw. Nergens heb heb je het idee dat ze echt in paniek raakt van de situatie die zich voordoet en daarnaast zijn de maskers van de psychopaten letterlijk gejat uit de film You're Next. De film duurt 80 minuten maar lijkt uren te duren, na een kwartier begon ik de tijd alweer te checken hoever ik al zat en dat is de hele film zo doorgegaan. Ik adviseer dit alleen te gaan bekijken als je er flink voor betaald krijgt. Echt een gruwelijke verspilling van mijn zaterdagavond, echt dikke crisis gewoon.

Lachwekkende film. Het enige creapy er aan is Ken Volok. Daarom 2 sterren.

avatar van fotzenbikkel
Deze film heeft op zichzelf een interessant plot met goeie horror ingrediënten, alleen de uitwerking is ronduit bagger.

Eigenlijk bekroop mij dit gevoel al bij de eerste minuut van de film; daar zit je echt veel te lang naar een fragment van een gebouw te kijken, waar verder niets maar dan ook echt helemaal niets gebeurt (schijnbaar wilde de regisseur daar de remote creepy setting mee illustreren, maar die had minstens 75% korter gemogen).

Verder in de film herhaalt de onnodige langdradigheid zich meerdere malen. Steeds denk je dan "Okay, ik snap het. Op naar het volgende fragment". Dit langdradige begint al vrij snel te irriteren en is ook totaal nutteloos. Personages komen bv aanlopen en worden dan ellenlang gevolgd door de camera van punt A naar B. Net alsof je naar een realtime full footage van de avond vierdaagse zit te kijken; dat wil je gewoon niet als kijker, die wil gewoon een goeie samenvatting van de hoogtepunten.

Op de zeldzame momenten dat de film wel lekker vlot loopt, is de sfeer en het acteerwerk nog best aardig en wordt je als horror fan nog een aantal keren getrakteerd op sappige gore. Echter is dat gewoon te weinig om deze vervelend langdradige film te redden van zijn ondermatigheid.

De filmcover verraad het slotmoment van deze film. Als horror fan had ik juist deze morbide tafelscene graag wat verder uitgediept willen gezien, maar helaas; verder dan een teleurstellende still picture van dit morbide fragment komt het niet. Wat een gemiste kans......

1,5 ster voor de zeldzame momenten die wel okay waren.

avatar van renemanu
een prima gore film 3 sterren

avatar van Daan258
Absoluut één van de slechtste film die ik de afgelopen maanden gezien heb.
Dit ging echt totaal nergens over en geen horror te bekennen, ik snap niet waar mensen gore zien in de film
80 minuten die uren lijken te duren, echt niet om aan te zien.
LATEN LIGGEN!!!

avatar van Rickyman
Een mooi sfeervol geschoten horrorfilmpje met een aantal vrij brute en ranzige momenten.
En verder gebeurt er niet zo gek veel. Beetje vervelend soms, maar moet toegeven dat het einde toch nog een glimlachje opleverde.

avatar van remorz
Och, wat neemt deze film zichzelf serieus.

De onheilspellende soundtrack komt gelijk uit de startblokken en houdt eigenlijk onophoudelijk aan. Goed, beeldend wordt er ook wel gehint op wat creepyness of rare snuiters, maar ook een autorit wordt van snerpende strijkers voorzien. Kunstmatig vernislaagje, dat de latere momenten die het moeten brengen weer devalueert.

Vastgehouden in caviakooien en kippengaas, moet een koppel zien te ontsnappen aan de gehaktmolen, draaiend gehouden door een dozijn weirdo’s met dierenmaskers.

Gaat dat lukken? Of niet? Da’s meestal de vraag, maar het antwoord zal je al snel een worst wezen (no pun intended; ze specialiseren in burgers), want het wordt niet echt interessant gebracht.

Het perspectief verschuift meermaals van slachtoffers (die we nauwelijks kennen) naar daders (in nietszeggende scenes), de geluidsband wilt alles spannend maken en dus is niks het en de ontsnapping is zo ontactisch dat je het ze eigenlijk niet gunt ook. Buiten beeld ‘per ongeluk’ in een soort klem lopen, blijkt het bij uitzoomen echt een joekel van een ding te zijn. Dan verdien je het ook om in de pan gehakt te worden (pun intended).

Ik word er een beetje flauw van, maar het ontbreekt deze film echt aan zelfrelativering, waardoor het al snel belachelijk wordt. En dat terwijl het aan de serieuze kant nauwelijks iets te bieden heeft. Ik herinner me twee creepy momenten die het, samen met een re-de-lijke cinematografie van de laagste score afhouden. Snel vergeten dit. 1,5*

avatar van umbra
Best nog geinig filmpje, waarbij we eigenlijk gewoon boerderij zien, maar dan met mensen, niets zo fijn. Mocht wel meer horror zijn met goor, het was nogal braafjes.