Genre: Horror / Thriller
Speelduur: 80 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Hans Stjernswärd
Met onder meer: Nora Yessayan, Alec Gaylord en Ken Volok
IMDb beoordeling: 3,7 (4.245)
Gesproken taal: Engels
On Demand:
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot The Farm
"They're Dying To Meat You"
Tijdens een roadtrip neemt een jong stel de verkeerde afslag op een snelweg en besluit om te stoppen bij een wegrestaurant voor een maaltijd. Ze weten niet dat hun keuze voor een eenvoudige hamburger zulke vreselijke gevolgen zal hebben. Hun reis wordt al snel een schrijnend verhaal over overleven en ontsnappen, als ze worden gekidnapt door lokale boeren met wrede bedoelingen.
Externe links
Video's en trailers
Reviews & comments
joolstein
-
- 9156 berichten
- 7610 stemmen
Nora en Alec, een jong stel, gespeeld door Nora Yessayan en Alec Gaylord, maken een tripje met de auto en besluiten op een gegeven moment te stoppen om te tanken, later om te eten en nog later om te overnachten. De alom bekende start van het sub-genre over de binnenland-slasher maar dan uitgetrokken tot het maximale. Je moet dan ook flink wachten voordat er bloed wordt gemorst, en dat bij een film die slechts 80 minuten duurt. Toch is het geen film zonder verdiensten, er zijn een aantal prima freaky scenes en ook een paar flinke gore effecten. Deze film had dan ook sterke invloeden van The Texas Chainsaw Massacre en met vlagen wat Motel Hell en Hostel. Maar in plaats van vast te houden aan gewone torture porn-film, zoals Hostel, of een horror-satire, zoals Motel Hell, blijft de film in het midden en wordt het als gevolg minder zwaar. Waardoor ook de sadistische wreedheid van de toch wel goofy schurken te niet worden gedaan. Ondanks dat de film dus tekortkomingen in het plot en personages bezat, is het zeker geen hele slechte film. En met een hoger dan verwachte productiewaarde op het gebied van cinematografie en geluid, is het een best goed gemaakte film. Want uiteindelijk is dit wel een (h)eerlijke film al is het ook niets nieuws. Ik kijk er dan ook naar uit om te zien wat Hans Stjernswärd nog meer gaat doen!
filmkul
-
- 1870 berichten
- 1872 stemmen
Matig horror werkje. Het verhaal stelt niet veel voor en wordt ook niet al te best uitgewerkt. Het begin is wat saai en je weet als kijker al waar het naar toe gaat. Eenmaal op de boerderij komt er wat meer pit in de film. De sfeer is best aardig. Zo ook de passende soundtrack, maar al snel slaat de verveling wat toe en is het allemaal wat goedkoop en simpel. Van spanning is ook geen sprake. De film kent wat brute scenes en lijkt bewust te willen shockeren. Het idee is aardig, maar met wat meer aandacht had er meer in kunnen zitten. 2.0
clockwork72
-
- 2727 berichten
- 1581 stemmen
Ik kan mij niet heugen dat ik ooit zo'n slechte film als dit heb gezien in mijn leven. Er is letterlijk geen maar dan ook geen verhaal te bekennen in deze bagger. In het begin dacht ik nog van; okay, aardig sfeertje, beetje looney guys allemaal, maar al snel slaat de film compleet om naar iets wat niet eens film genoemd mag worden. Er is letterlijk geen enkele verklaring in deze film waarom het moorden op de boerderij gebeurd. Nog veel erger is het acteerwerk van die vrouw. Nergens heb heb je het idee dat ze echt in paniek raakt van de situatie die zich voordoet en daarnaast zijn de maskers van de psychopaten letterlijk gejat uit de film You're Next. De film duurt 80 minuten maar lijkt uren te duren, na een kwartier begon ik de tijd alweer te checken hoever ik al zat en dat is de hele film zo doorgegaan. Ik adviseer dit alleen te gaan bekijken als je er flink voor betaald krijgt. Echt een gruwelijke verspilling van mijn zaterdagavond, echt dikke crisis gewoon.
fotzenbikkel
-
- 117 berichten
- 69 stemmen
Deze film heeft op zichzelf een interessant plot met goeie horror ingrediënten, alleen de uitwerking is ronduit bagger.
Eigenlijk bekroop mij dit gevoel al bij de eerste minuut van de film; daar zit je echt veel te lang naar een fragment van een gebouw te kijken, waar verder niets maar dan ook echt helemaal niets gebeurt (schijnbaar wilde de regisseur daar de remote creepy setting mee illustreren, maar die had minstens 75% korter gemogen).
Verder in de film herhaalt de onnodige langdradigheid zich meerdere malen. Steeds denk je dan "Okay, ik snap het. Op naar het volgende fragment". Dit langdradige begint al vrij snel te irriteren en is ook totaal nutteloos. Personages komen bv aanlopen en worden dan ellenlang gevolgd door de camera van punt A naar B. Net alsof je naar een realtime full footage van de avond vierdaagse zit te kijken; dat wil je gewoon niet als kijker, die wil gewoon een goeie samenvatting van de hoogtepunten.
Op de zeldzame momenten dat de film wel lekker vlot loopt, is de sfeer en het acteerwerk nog best aardig en wordt je als horror fan nog een aantal keren getrakteerd op sappige gore. Echter is dat gewoon te weinig om deze vervelend langdradige film te redden van zijn ondermatigheid.
De filmcover verraad het slotmoment van deze film. Als horror fan had ik juist deze morbide tafelscene graag wat verder uitgediept willen gezien, maar helaas; verder dan een teleurstellende still picture van dit morbide fragment komt het niet. Wat een gemiste kans......
1,5 ster voor de zeldzame momenten die wel okay waren.
remorz
-
- 1930 berichten
- 2379 stemmen
Och, wat neemt deze film zichzelf serieus.
De onheilspellende soundtrack komt gelijk uit de startblokken en houdt eigenlijk onophoudelijk aan. Goed, beeldend wordt er ook wel gehint op wat creepyness of rare snuiters, maar ook een autorit wordt van snerpende strijkers voorzien. Kunstmatig vernislaagje, dat de latere momenten die het moeten brengen weer devalueert.
Vastgehouden in caviakooien en kippengaas, moet een koppel zien te ontsnappen aan de gehaktmolen, draaiend gehouden door een dozijn weirdo’s met dierenmaskers.
Gaat dat lukken? Of niet? Da’s meestal de vraag, maar het antwoord zal je al snel een worst wezen (no pun intended; ze specialiseren in burgers), want het wordt niet echt interessant gebracht.
Het perspectief verschuift meermaals van slachtoffers (die we nauwelijks kennen) naar daders (in nietszeggende scenes), de geluidsband wilt alles spannend maken en dus is niks het en de ontsnapping is zo ontactisch dat je het ze eigenlijk niet gunt ook. Buiten beeld ‘per ongeluk’ in een soort klem lopen, blijkt het bij uitzoomen echt een joekel van een ding te zijn. Dan verdien je het ook om in de pan gehakt te worden (pun intended).
Ik word er een beetje flauw van, maar het ontbreekt deze film echt aan zelfrelativering, waardoor het al snel belachelijk wordt. En dat terwijl het aan de serieuze kant nauwelijks iets te bieden heeft. Ik herinner me twee creepy momenten die het, samen met een re-de-lijke cinematografie van de laagste score afhouden. Snel vergeten dit. 1,5*
Theunissen
-
- 11414 berichten
- 5338 stemmen
Van deze Horror / Thriller film had ik eigenlijk iets schokkends verwacht met veel nare beelden, maar na hem gisteravond gezien te hebben viel me dat juist tegen.
Een jong stel, te weten Nora (Nora Yessayan) en Alec (Alec Gaylord), maakt een tripje met de auto en besluit op een gegeven moment te stoppen bij een wegrestaurant om een hapje te gaan eten. Ze hebben echter geen idee dat hun besluit om een hamburger te gaan eten, afgrijselijke consequenties zal hebben. Ze worden ontvoerd door een stel lokale boeren met vreselijke bedoelingen. Op hun boerderij zijn niet dieren, maar namelijk mensen het hoofdgerecht...
Het verhaal was opzicht leuk bedacht met dieren die de rollen omdraaien voor mensen en met de sfeer (mede door de muziek) en de enge mensen zat het ook wel goed (het had wel iets weg van de "Texas Chainsaw Massacre" films), maar echt spannend of eng wordt het nergens. In de eerste 25 minuten gebeurt er eigenlijk niets en moet de film het vooral hebben van de sfeer en de enge mensen die Nora en Alec onderweg tegenkomen zoals een oude vrouw (Dori Mires) die met autopech langs de weg staat en Nora en Alec compleet afzeikt terwijl ze haar willen helpen, een man (David Air) in een restaurant waar men een hamburger eet en die hun aankijkt en tegen Nora zegt "Je bent hier niet veilig", een man (Rob Tisdale) van een tankstation die hun een tip geeft om te rusten onderweg en de eigenaar (Ken Volok) van houten hutten waar men gaat rusten. Zodra men gaat rusten in zo'n hut (waarbij er iemand met een dierenmasker onder hun bed ligt, daarom moet je ook altijd in Hotels en Motels onder je bed kijken ), komt de film eindelijk na circa 25 minuten opgang.
Daarna hoopte ik eigenlijk dat de film lekker opgang zou komen en hoopte ik veel schokkende beelden en eigenlijk ook wat naaktheid (mede gezien de filmposter) te kunnen zien, maar dat viel me dus tegen, hoewel kijkers deze film misschien als schokkend kunnen ervaren. Ik heb inmiddels al veel rotzooi en smerigheid in films gezien, waardoor hetgeen wat ik zag in deze film me eigenlijk weinig deed.
Na circa 25 komen we aan op de boerderij, die gerund wordt door eigenaar van de hutten, en zijn Nora en Alec opgesloten in kooien en zien we mensen rondlopen in dierenmaskers (o.a. van een schaap, koe, konijn en paard) en zien we hoe mannen worden geslacht als vee (ze worden o.a. met een hamer op hun hoofd geslagen en in stukken gesneden). De vrouwen worden zwanger gemaakt (zo zien we op een gegeven moment Nora vastgebonden in een soort van bevallingsstoel zitten, met haar benen gespreid, en duwt iemand iets in haar vagina), waarna ze ingezet worden voor de melkproductie. Zo zien we vrouwen (met een ballgag in hun mond) in een stal die als een koe zijn aangesloten op een melkmachine en één van de gevangen genomen vrouwen zegt daarover op een gegeven moment ook tegen Nora:
"Ze behandelen ons als melkkoeien."
De beelden ervan mochten er natuurlijk best wezen, maar van mij had het meer expliciet in beeld getoond mogen met hier en daar ook wat naaktheid (borsten en schaamstreken), want dat krijg je nu niet te zien. Zo zijn alle vrouwenborsten volledig afgedekt (i.p.v. alleen de tepels) met de pompen van de melkmachine en van het zwanger maken krijg je ook geen expliciete beelden te zien. Omdat de vrouwen zwanger worden gemaakt voor de melkproductie, krijgen ze natuurlijk ook baby's en die worden dan vrij snel gedood en dat wordt ook één keer getoond. De baby wordt daarbij dan afgepakt van een vrouw in een kooi, daarna gewogen op een weegschaal (zoals in een slagerij) en daarna doodgeslagen op de grond en weggegooid in een soort van container.
Verder zien we ook hoe een vrouw geslacht wordt met een mes en daarbij wordt dan haar keel doorgesneden en daarna haar buik, waarna de ingewanden eruit vallen. Maar dan heb je het ook wel gehad met de meest schokkende beelden. Na circa 60 minuten weten Alec en Nora te ontsnappen en moeten ze proberen uit de handen van de gestoorde mensen te blijven. Uiteraard lukt dat niet en trapt Alec in een val en wordt hij daarna doodgeslagen met een kei. Nora houdt het nog eventjes vol en probeert samen met een andere vrouw, te weten Ashley (Kelly Mis), te vluchten en daarbij stapt men o.a. in een bus, waarmee men wilt wegrijden. Maar die bus zit vol met gemaskerde mensen, waarna we daarna Nora en Ashley in beeld zien zoals op de filmposter. Oftewel naakt op schotels uitgespreid en geroosterd als varkens met appels in hun mond, terwijl de gemaskerde moordenaars zich rond de tafel verzamelen in een surrealistisch tafereel dat volgens mij Leonardo da Vinci's schilderij van "Het Laatste Avondmaal" zou moeten bespotten. Daarna is de film ook na circa 76 minuten afgelopen.
Net zoals de film viel eigenlijk ook de cast me tegen, hoofdrolspeelster Nora Yessayan zag er opzicht best mooi uit, maar ze was niet bepaald sympathiek (ze heeft over iedereen gelijk een oordeel en dat is meestal niet positief) in deze film en acteren kon ze eigenlijk niet en dat geldt al zeker voor Alec Gaylord als de mannelijke hoofdrolspeler. De enige die nog een beetje wisten te overtuigen waren de gestoorde mensen zoals Ken Volok, die de eigenaar van de hutten is en die de boerderij runt. Hij zag er opzicht ook best creepy uit. De ontvoerde mannen en vrouwen worden op de boerderij overigens ook als voedsel gebruikt (de filmposter toont dat ook al aan), want op een gegeven moment zegt Ken tegen de anderen:
"Het eten moet binnen drie uur klaar zijn. We koken ongeveer voor 80 mensen."
Ondanks het leuk gevonden verhaal, is deze Horror / Thriller film me toch tegengevallen en had ik er ook meer van verwacht. Gezien het lage gemiddelde hier, waren mijn verwachtingen eigenlijk wel niet terecht. Maar de film is zeker het kijken eens waard (zeker voor veganisten) en de film duurt ook niet lang.
Het laatste nieuws
Welke films worden vanavond uitgezonden op televisie?
Eerste trailer uitgebracht van nieuw seizoen 'Mayor of Kingstown' met Jeremy Renner die is teruggekeerd na zijn heftige ongeluk
De tien best beoordeelde films van de jarige Vince Vaughn (54)
'La La Land' van met Ryan Gosling en Emma Stone vrijdagavond te zien op televisie
Bekijk ook
Nagisa no Shindobaddo
Drama / Romantiek, 1995
5 reacties
Bruised
Drama / Sport, 2020
22 reacties
He's Out There
Horror / Thriller, 2018
28 reacties
The Cleansing Hour
Horror, 2019
20 reacties
The Furies
Horror / Thriller, 2019
29 reacties
Malicious
Horror / Thriller, 2017
15 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.