Bodyguard (2018)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama
287 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Jed Mercurio
met Richard Madden, Keeley Hawes en Sophie Rundle

Deze politieke thriller richt zich op een heldhaftige oorlogsveteraan die wordt aangewezen om de minister van Binnenlandse Zaken Julia Montague te beschermen. De twee komen echter lijnrecht tegenover elkaar te staan wat betreft politieke overtuigingen. De bodyguard van Julia zou om deze reden zomaar eens haar grootste vijand kunnen worden.

avatar van jarno1975
Komt hoogstwaarschijnlijk wel een 2e seizoen van.

avatar van Gish
Heb al een aantal afleveringen gezien. Prima serie tot nu toe, heeft wel raakvlak met de originele film met Costner, maar dit is van hoger niveau. Intelligent verhaal rond politieke intriges en terrorisme, actueel thema dus. Wel goed opletten. Spannend begin en onverwachte wendingen. Zoals altijd is het acteren van hoog niveau.
Zien dus !

Gish schreef:

De serie heeft toch niets te maken met de film? Ik zie juist erg weinig raakvlakken, behalve een bodyguard die iemand moet beschermen en het romantische element . Uitstekende serie die tot het eind spannend bleef met de nodige twists. Aanrader!

avatar van DreamTech
Zeer goeie serie maar dit is geen film maar een serie ik denk even verkassen naar TVmeter !!

DreamTech schreef:

Miniseries zijn toevoegbaar op MM.
Mocht er inderdaad een vervolg komen (zie bericht Jarno1975); miniseries met een vervolg mogen toegevoegd worden, mits er drie jaar tussen de afzonderlijke series zit.
Dat is nog even afwachten.

avatar van AJK
AJK
Vandaag eerste deel gezien.
Vond het wel goed.Bij de titel had ik
zoiets van nahh weet niet.
Maar het is me meegevallen.
Nu de rest kijken!
3.5

Gish schreef:
Zien dus !

Heeft totaal niets te maken met Costner's Bodyguard!!! Totaal andere wereld...Het enige wat gemeen is is de titel.......Thats all.

Ik ben nu bij deel vijf....gaaaaaaaap. Na een veelbelovende start, valt het terug in veel dialogen en gewauwel.
Het verhaal wordt steeds complexer, maar NIET boeiender...weet niet of ik de hele serie uit zit. Want dat is het met series, hoe goed ook...een hele zit. En waarom is de hoofdrol speler altijd gescheiden, of aan drugs of drank, PTSS...Moet dat een extra dimensie geven???Kom op. Van vier sterren naar drie...hahahah

avatar van Kliko_Green
Top serie!!

Kliko_Green schreef:
Top serie!!

Kliko, tnx for your thumb up...En ja, best goede serie.

avatar van LeBlanc
Ondanks dat het een Netflix Original serie was gaf ik het een kans.. mede omdat hij hevig gepusht werd op de homepage van de Netflix app.

Omdat Netflix een hoog Social Justice Warrior beleid heeft (in elke serie zit wel een homostel, transsexueel, het pushen van vrouwen en minderheden) ben ik niet zo heel dol op hun series. Niet omdat ik er tegen ben of dat ik kortzichtig ben, maar omdat het er wel erg dik bovenop ligt en onrealistisch overkomt. Er wordt duidelijk een SJW agenda gepusht door Netflix.. het feit dat George Soros voor miljoenen aandelen heeft gekocht zal daar ongetwijfeld mee te maken hebben.

Ook is de serie geproduceerd door de zeer politiekcorrecte BBC..

Maar goed.. ik besloot toch te gaan kijken.. na de ongeloofwaardige openingscene gaf ik het al op.

Zonder teveel te verklappen:
- de hoofdpersoon special agent David denkt er niet aan om zijn eigen 2 kinderen in veiligheid te brengen die op 10 meter afstand van een vermoedelijke bom in de trein zitten
- Hij gaat er gemakshalve van uit dat er niet meerder terroristen in de trein zijn..
- Ook ziet hij in een oogopslag dat de mannelijke terrorist geen gevaar vormt.. en dat hij ook niks anders van plan is.. uhu..
- Hij krijgt al zijn info van een conductrice en hij legt geen contact met een politieunit voor overleg
- Special forces, sniper en bomexpert zijn allemaal vrouwen.. hoe vaak komt dat voor in het echt??
- Tijdens het onschadelijk maken van de bomgordel negeert David de instructies van de special forces.. Onrealistisch, hij is immers zelf een professional
- iedereen blijft vrolijk om de moslima met bomgordel heen staan en men gaat er even gemakshalve van uit dat de gespannen labiele vrouw blijft meewerken en niet alsnog de bom laat afgaan
- de zelfmoordmoslima wordt neergezet als een lieve zielige vrouw die onder druk van haar gemene echtgenoot handelde

zucht.

avatar van Kliko_Green

Zonder teveel te verklappen:

Fijn dat je pas de beoordeling doet bij de openingsscène. Das echt precies de juiste manier om iets te beoordelen.
Doe het goed of doe het niet en stop op moviemeter.

LeBlanc schreef:
Ondanks dat het een Netflix Original serie was gaf ik het een kans..

Het is geen Netflix original

nicola_darko schreef:

Het is geen Netflix original

Nou, er staat wel degelijk 'Netflix Original' bij:
Bodyguard | Netflix Official Site

Kliko_Green schreef:

Doe het goed of doe het niet en stop op moviemeter.

De openingsscene is al zooo ongeloofwaardig.. dan ben ik er al klaar mee.. Ik wil realisme zien, geen policor sprookjeswereld..
Realisme vind ik wél in series als The Bridge (Broen), Happy Valley, Hinterland.. Dus met die kritische blik bekeek ik Bodyguard..

Ben je zo geraakt door mn recensie? speel je mee in die serie ofzo? Relax, ik geef gewoon mijn mening he, en ik onderbouw m'n kritiek ook...

Haha, nou The Bridge is veel maar realistisch... mwa.

avatar van LeBlanc
Ach iedereen heeft zijn eigen mening en favorieten, da's mooi toch. Maar ik was even verbaasd over de geemotioneerde reactie van Kliko.. Blijkbaar trekt diegene ten strijde tegen iedereen die zijn favoriete series niks vindt.. nouja, dat mag natuurlijk.. Maar dan denk ik op mijn beurt: 'warum??'
Nou, ik hou het hierbij, mijn beoordeling laat ik gewoon op 0,5 staan.

Dag mensen, tot de volgende review!

LeBlanc schreef:

Omdat we allemaal door Soros betaald worden natuurlijk.

Zonder teveel te verklappen:

Even onder ons, als je de laatste episode gezien hebt is dit wel behoorlijk hilarisch .

avatar van Alathir
Ik vond het een prima miniserie. Zoals je kan verwachten is het wel politiek getint en is het een serie waarin heel wat dialogen voorkomen. Dat maakt het hier en daar iets complexer maar de korte samenvatting aan het begin van elke volgende aflevering waren erg goed om de belangrijkste inhoudelijke zaken nog eens kort op een rijtje te zetten. Richard Madden speelt zeer goed en heeft ook een goede chemie met de minister. In deze whodunnit speelt niet alleen wie het gedaan heeft een rol maar zijn ook de beweegredenen erachter belangrijk en misschien nog belangrijker is de psychologische toestand van de Bodyguard Richard Madden tijdens deze ontwikkelingen. Wat effect heeft zijn verleden in het leger al op hem gehad? Hoe evolueert hij doorheen de serie? In deze serie wordt dit vrij degelijk uitgediept. Het verleden blijft misschien iets te onderbelicht om echt te gaan caren.

Persoonlijk zou ik hem aanraden vermits de serie maar 6 afleveringen is. Moesten het er het dubbele aantal afleveringen zijn, zou ik meer twijfelen maar met deze lengte is die zeker de moeite. Hier en daar is het misschien juist wat te langgerekt bv. in de laatste aflevering (al zorgde dat ook voor spanningsopbouw).

avatar van mcdaktari
Prima Britse serie. Ik zat meteen vanaf het eerste deel goed in het verhaal en heb de hele serie achter elkaar uitgekeken, het was een behoorlijke zit maar ik hou wel van lange films dus heb me goed vermaakt bij de Bodyguard, waarvan ik eerst dacht dat het een remake was van de Kevin Costner Bodyguard, maar dat was gelukkig toch niet het geval. Deze mini serie zat best goed in elkaar en het acteren was ook meer dan voldoende. Ja ik vond het wel een onverwachte meevaller.

avatar van philtuper
Tegenvaller, met name door het matig acteerwerk van Richard Madden. Al vanaf de eerste scene in de trein haak ik af. Geloof er geen moment in. Dat ligt waarschijnlijk ook aan het script. De dialogen in de eerste aflevering vind ik al beneden peil en erg clichématig. Er zijn vele goeie series uitgebracht de laatste tijd maar dit is er wat mij betreft geen van.

avatar van philtuper
philtuper schreef:

Edit: We hebben doorgezet en ik moet een terugkomen op mijn eerdere woorden. Na de valste start zet de serie toch goed door. Het acteerwerk van Madden is soms nog een tikkie irritant maar de spanningsboog vergoed heel veel. Naarmate je verder geraakt wordt het spannender en beter. Finale is een behoorlijke nagelbijter. Dus al met al toch een aanrader, al vind ik ‘Rob Stark’ hier een wisselvallige acteerprestatie neerzetten.

Tenslotte, dat het hier een women’s, women’s world betreft -op alle belangrijke plekken binnen de serie staat een vrouw aan het hoofd (aan de goede en slechte zijde), maakt het er niet geloofwaardiger op.

Harmonica Man
jarno1975 schreef:
Komt hoogstwaarschijnlijk wel een 2e seizoen van.

Als jij hem maar niet op tvmeter zet. Komen er weer allerlei correcties aan te pas ben ik bang.....

avatar van jarno1975
Harmonica Man hoe bedoel je?

Harmonica Man

Beantwoord eerst eens een mail, daarna hoor je alle ins en outs. Dat moeilijke gedoe.

avatar van james_cameron
Uitstekende nieuwe serie van de man achter Line Of Duty, waar dit betreft kwaliteit wel iets van wegheeft. Slechts zes afleveringen van een uur, maar hierdoor blijft de spanning gehandhaafd en de plot lekker compact. Prima cast, met vooral Richard Madden erg goed in de titelrol. Eén en ander leidt tot een ijzingwekkende climax. Aanrader.

Aardige mini-serie waarin een ex-militair de opdracht krijgt de minister van binnenlandse zaken te beschermen. Een prima eerste helft met een paar spannende momenten (waaronder de uitstekende opening). Tijdens de tweede helft worden de ontwikkelingen allemaal wat minder boeiend en komt de geloofwaardigheid hier en daar in gedrang. Ook is het acteerwerk van een wisselend niveau.

avatar van Capablanca
Hier en daar wat onwaarschijnlijk -om een understatement te gebruiken-, maar zeker vermakelijk.