Un Adultère (2018)

Alternatieve titel: Infidelity

Frankrijk

geregisseerd door Philippe Harel
met Isabelle Carré, Xavier Lemaître en Roxane Arnal

De Parijse studente Alice Fontaine heeft genoeg van het vriendje van haar huisgenote, en gaat op zoek naar een andere woning. Op die manier komt ze in contact met de getrouwde vastgoedmakelaar Julien. De twee voelen zich meteen tot elkaar aangetrokken, en beginnen in het grootste geheim een relatie. Julien probeert zijn affaire angstvallig te verbergen voor zijn vrouw Marie, tot Alice, op zoek naar werk, op een dag binnenstapt in het restaurant van Marie.

Historie zoals er dertien in een dozijn zijn: een midlife-man die valt voor de charmes van een jong ding.
Bijzonder aspect in de film is wel dat de bedrogen echtgenote in haar eigen privégedoe nog een bijkomende slag in het gezicht krijgt.
Goed in de film is dat er zeer goed wordt geacteerd, minder is dat er in het slot een voice-over nodig is voor het vervolg van het verhaal, terwijl dat filmisch, zelfs met te suggeren, zoveel mooier had geweest.