• 8.231.479 stemmen

Genre: Actie / Drama

Geregisseerd door: Catherine Hardwicke

Met onder meer: Gina Rodriguez, Anthony Mackie en Aislinn Derbez

Over Miss Bala

"Who would you become to save your family?"

Gloria Meyer is de winnares van een schoonheidswedstrijd. Wanneer ze getuige is van een moord, wordt ze door de baas van een gangsterbende gedwongen om voor hem te werken. Zo belandt ze in een gevaarlijk spel dat gespeeld wordt door de CIA, de Drug Enforcement Administration en de bendeleider.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Zucht, onnodige remake lijkt me.

avatar van Malick

Malick

Hoezo? Je geeft het origineel een onvoldoende? Kan die toch alleen maar beter worden?

Niet als ze het verhaal aanhouden.

avatar van parcivalis

parcivalis

Eindelijk eens kans om 2 filmversies van een zelfde verhaal achter te kijken en de uitkomst mag nauwelijks verrassend zijn: deze Amerikaanse remake is 1 lange poging om onrecht te doen aan het origineel.

Het begint al goed. Gloria is geen ingetogen, jonge vrouw uit een Mexicaanse achterstandswijk want daar kan geen Amerikaan zich mee identificeren. In de 2019 versie is ze een hippe tante met een eigen auto die geld heeft voor cadeautjes. Tot zover het sociaal engagement. De film is nog geen 5 minuten oud of ik bevind me alweer in een standaard USA microwave gezin.

Waar de versie uit 2011 een betoverende beeldtaal hanteert wordt in de deze versie alles tot de gebruikelijke in your face hamburger. Ze zouden ook eens verrassen die Amerikanen. Alhoewel: even later blijken potverdrie zowel Gloria als de bendeleider Amerikanen te zijn!! Het moet niet veel gekker worden. En hey! ook de bendeleden zijn Amerikanen geworden. Geen stinkende, slecht geklede Mexicaanse moordenaars maar een soort hippe, goed geknipte jongensband. Het mag er kennelijk niet te realistisch uitzien en het maakt de film totaal ongeloofwaardig.

Gina Rodriguez doet enorm haar best maar haar overacting haalt het niet bij het prachtige ingetogen verdriet van Stephany Sigman. Het wraak-einde van de film is een serieuze ode aan de slechte smaak. Iedere integere, creatieve uiting zou voor dit soort downgrading moeten waken en ik kan me voorstellen dat Gerardo Naranjo er buikgriep van heeft gekregen.

De 2011 versie is een integere, sociale aanklacht tegen onrecht en geweld. De 2019 versie skipt het onrecht en gebruikt het geweld om mensen naar de bioscoop te lokken. Maar veel verder dan een goedkope actiefilm komt het niet. Overbodig.

avatar van Waku

Waku

Trailer ziet er toch uitnodigend uit...…..ik ga hem toch maar proberen en kom er op terug:)

avatar van XanderJ

XanderJ

De trailer bevalt me wel, ga deze remake een kansje geven

BBarbie

De bewering dat deze actiefilm een remake is van de gelijknamige Mexicaanse misdaadfilm uit 2011, is maar ten dele waar. Daar waar het origineel binnen een sociale context het beeld schetst van een wanhopig op overleven gerichte vrouw, die zich op het verkeerde moment op de verkeerde plaats bevindt, is de Amerikaanse versie eerst en vooral een keiharde gangsterfilm met een hoofdpersonage dat uiteindelijk zelf de vereffening voor haar rekening neemt. Want zo doen ze dat nu eenmaal in Hollywood.

avatar van mixmaster

mixmaster

Aardige actie/drama film, het is geen topper maar de film heeft me wel vermaakt.

Een middelmaatje leuk voor een keertje.

avatar van Waku

Waku

Soms moet je toch maar je eigen voorgevoel volgen en de matige kritieken negeren.

Persoonlijk vond ik hier helemaal niks mis mee en heb ik 105 minuten genoten van een prima actie/misdaad filmpje afspelend in het broeierige en beklemmende Mexicaanse Tijuna.

De film is misschien wel cliche matig maar weet goed de spanning er in te houden.

Prima acteerwerk van met name Gina Rodriguez zorgt er voor dat je met haar personage als Gloria mee leeft. Dat de vrouwelijke cast er appetijtelijk uitziet helpt zeker ook mee.

Lekkere actie, ik heb er geen spijt van.

stinissen (crew films & series)

Snap die negatieve reacties niet ik heb me ruim anderhalf uur vermaakt en Gina Rodriguez is misschien niet de allermooiste maar wat een figuur en kont.

avatar van barcam

barcam

Goedkope actiefilm vol met overacting en een verhaal dat totaal van de pot gerukt is en totaal niet geloofwaardig. Denk dat het doelpubliek eerder puberende tienermeisjes is.

avatar van filmkul

filmkul

Aardig misdaad drama, maar niet meer dan dat. Het verhaal is matig en wat ongeloofwaardig. De makers nemen het ook allemaal wat erg serieus. De uitwerking is redelijk. Er zitten wel wat actiescenes in, maar het genre is meer een misdaad drama dan actiefilm, verwacht dus geen tweede Colombiana. Het acteerwerk is matig. Verder ziet de film er verzorgd uit met mooie camerabeelden. Krappe voldoende. 2.5/3.0

avatar van PCTERN

PCTERN

Aardige 'girl power' film die zinspeelt op een sequel als ik het einde bekijk. Verhaal over een meisje dat aardig weet te overleven in een Mexicaans misdaad syndicaat.

Geen topfilm met een diepgaand plot, geraffineerde karakter uitwerkingen en een top scenario maar ook niet echt bagger, heb me best wel vermaakt in het bekijken op een zaterdagavond.

Tarkus

Redelijke misdaad-actiefilm, met een goede, weliswaar over het algemeen, onbekende cast.

Het verhaal zit wel goed, al is het geen scenario waar je meteen wild van wordt.

Maar het is een film die lekker weg kijkt en mij alleszins wel wist te boeien.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 1986 berichten

Zojuist gezien en vond het een middelmatige film. Actie was matig. Was eenmalig. Een 2.0

avatar van JanLo

JanLo

barcam schreef:

Dus jij gelooft het verhaal niet. Ik heb de film nog niet gezien, maar als ik het verhaal al niet kan geloven dan kan ik het dus beter niet bekijken. Maar eens even verder kijken welke film ik wel kan geloven, want het is toch te gek dat ze zomaar een verhaal bedenken!?

avatar van Elchapo

Elchapo

Makkelijk wegkijkend filmpje zonder daadwerkelijk echt goed te worden....3 stars.

avatar van appsz

appsz

Een matige film hier en daar was het spannend ik miste wel de geloofwaardigheid.

Wel boeiend om ernaar te kijken op een doordeweekse avond als je helemaal niets te doen hebt.

avatar van Boneka

Boneka

Het origineel ken ik niet en is ook niet uitgebracht op blu ray. Dus het was voor mij een blinde gok om deze film met mooie cover (althans op de blu ray) te bekijken. De beelden zijn mooi soms oogstrelend zeker op de ranch met zijn mooie bloemen. De aankleding is sowieso erg mooi gemaakt in deze film. Miss Bala begint vrij standaard, maar krijgt later toch wel een beetje vorm met de juiste actie en rust. Acteerprestaties zijn niet top, maar zeker ook niet slecht. Het verhaaltje is dun vrij ongeloofwaardig, maar kijkt toch wel lekker weg. Hoe ze precies wegkwam met haar telefoontje is mij niet geheel duidelijk geworden. Haar tekstberichten had ze kennelijk in de verkeerde telefoon gestop; die van haar "vriendin" op de ranche.

Had wel gehoopt dat de mooie Miss Bala echt een schoonheid was. Echter Gina Rodriguez is eigenlijk helemaal niet zo'n mooie vrouw. Dat komt met name door haar lelijke mond. Afijn ze speelt haar rol best wel aardig. Het beste in de film is de mooie shoot out in de arena. Voor de rest is Miss Bala gewoon een standaard filmpje geworden zonder echte hoogte- en dieptepunten. Een nette voldoende.

avatar van IH88

IH88

“You're not listening to me. I'm an American citizen. I know my rights! I want to be taken to the US embassy!”

Redelijke thriller/actiefilm. Rodriguez doet het goed en vooral de verandering die ze doormaakt, van vrolijke en naïeve vrouw tot slimme en krachtige actieheldin, wordt door Rodriguez overtuigend gebracht. Voor de rest is Miss Bala weinig bijzonder, en vooral het gebrek aan spanning en een matig script doen de film de das om. Dit is een dertien in een dozijn actiefilm, en zelfs het acteerwerk van Rodriguez kan daar niets aan veranderen.

avatar van schumacher

schumacher

Was zo zo, nie slecht maar echt goed nu ook niet.

Beetje tussen de 2, daarmee een 2.5

avatar van El ralpho

El ralpho

Boom Boom Pow

Als 16 jarige had ik Miss Bala ongetwijfeld fantastisch gevonden. Alle elementen die ik nodig had zaten er namelijk in: een prachtige hoofdrolspeelster, en leipe gangsters die met granaatwerpers op politieagenten schieten.

Vandaag de dag is dit echter niet meer genoeg voor mij. Plotwise moet het verhaal ook goed in elkaar zitten en hier ligt het er allemaal veel te dik bovenop. Dit is zo'n Amerikaanse film die zich hoofdzakelijk in een ander land afspeelt, maar waarbij bijna iedereen perfect Engels spreekt. Zelfs wanneer de hoofdrolspeelster in meerdere gevallen gewoon in het Spaans met ze probeert te communiceren. Daarnaast is de aanwezigheid van de DEA ook lekker eendimensionaal en alleen in het script verwerkt om het plot verder voor te stuwen. Want hoe ongeloofwaardig is het bijvoorbeeld om een informant midden in een vuurgevecht aan haar lot over te laten?

Mijn verwachtingen waren op voorhand al niet hoog, en het origineel heb ik nooit gezien waardoor ik geen vergelijkingsmateriaal had, maar de remake is ongeveer wel wat ik ervan verwacht had. Een typische Amerikaanse remake die snel in elkaar geflanst lijkt om er snel geld mee te kunnen verdienen. Soms kun je positief verrast worden en komen lage beoordelingen niet met je eigen mening overeen, maar in dit geval komen ze aardig in de buurt. Met verstand op nul kan dit voor sommige mensen nog wel enigszins genietbaar zijn, maar hier vooral niet aan beginnen als je op zoek bent naar enige diepgang en geloofwaardigheid.

avatar van willemfilm

willemfilm

Onbeduidend 13 in een dozijn actiefilm. Nergens spannend of verrassend. Redelijk geacteerd. Al met al niet best maar ik ken ze nog slechter.

avatar van amenmalek

amenmalek

Leuk om de Falcon te zien (in een kleine rol hier dan). Maarre: kom maar op met Gina Rodriguez in een Marvelfilm als Latino superhero hoor. Fijne dame en leuk geacteerd, er had meer ingezeten maar zeker geen vervelend filmpje

Onderhond

kos schreef:

Zucht, onnodige remake lijkt me.

Absoluut. Vooral omdat er genoeg van dit soort films zijn, waardoor je er gewoon een andere titel op kan plakken en niemand heeft door dat het om een remake gaat.

Verder een degelijk actiefilmpje.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Niet slecht ... Ik heb het Mexicaanse origineel niet gezien maar kan me wel voorstellen dat dit een blitsere, opgesmukte remake is met meer nadruk op spektakel. Ik zou dit niet helemaal afschrijven. Waar sommigen het over hebben als ze over "geweld" spreken is me een compleet mysterie, want de film kent eigenlijk vrij weinig actie; wel waren er een aantal spannende momenten. De nadruk ligt op de dubbelzinnige relatie tussen Gloria en de kartelleider en net daar kon meer uitgehaald worden bijvoorbeeld een geveinsde romance. Een scène waarin Gloria een chip in een willekeurige telefoon steekt en ontdekt dat de telefoon toebehoort aan een jonge vrouw die ze net als haar gegijzeld wordt vind ik dan wel goed gevonden. Een redelijke film dus, met Rodriguez die op haar plaats aanvoelt, maar kon met gemak nog sterker.