Holmes & Watson (2018)

Alternatieve titel: Holmes and Watson

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Etan Cohen
met Will Ferrell, John C. Reilly en Ralph Fiennes

De briljante detective Sherlock Holmes herenigt zich met zijn goede vriend, de dokter John Watson. Ze krijgen de eer om de Britse koningin te ontmoeten, maar komen in moeilijke en gênante situaties terecht. Als blijkt dat over enkele dagen een aanslag gepleegd zal worden op diezelfde koningin, moet het olijke duo haar beschermen tegen ene James Moriarty.

avatar van John Milton
een 1,95* waardering. Ben ik blij dat ik bij de trailer al dacht hem beter over te kunnen slaan.

Wat de sadist in me wel stiekem hoopt: dat iemand zich vergist en zich even niet realiseert dat regisseur Etan Cohen niet dezelfde persoon is als Ethan Coen en deze film kijkt met Coen Brothers verwachtingen...

Maar dat zal wel niet

avatar van Elchapo
Eerlijk is eerlijk: erg flauwe grappen,toch ook wel kunnen lachen vooral toen Billy zane nog even de Titanic opliepNet aan,3 stars.

Echt heel erg ruk dit.

avatar van Woland
Inderdaad. Ferrell en Reilly zijn al geen komische hoogvliegers maar kan ik soms nog wel eens waarderen, maar dit is pijnlijk ongrappig. Met name Ferrell is niet om uit te staan. Nog een half puntje voor de verdwaalde redelijke grap en een aantal bijrollen, maar dit is dikke bagger op een stokje.

avatar van rep_robert
Wat een guilty pleasure is dit zeg. Toegegeven, het plot is wat stroperig en de pacing is niet al te vlotjes, waardoor de film iets te traag aanvoelt en de anderhalf uur ook echt niet langer had moeten duren. Maar alles wordt goedgemaakt door de 90 minuten lang pure onzin die Ferrell en Reilly tentoonspreiden.
Wat een hoop stompzinnigheid en idioot domme dialogen met domme gedragingen van Ferrell en Reilly. Gedragingen waar alleen zij mee wegkomen.
Ontzettend geflopt en voor 90% van de mensen niet om aan te gluren, maar deze debiele humor en krankzinnige typetjes van Ferrell en Reilly spreken mij ontzettend aan. Er worden tegenwoordig te weinig van deze komedies gemaakt, wellicht met een reden, maar ik kan er geen genoeg van krijgen.

De Titanic dialogen op het einde en de verkleedpartijen met de snor in het midden. Echt mijn humor.

Normaal kan ik wel lachen om de flauwe humor van Will Ferrell, maar dat was hier zeker niet het geval. Zelfs zelden een glimlach... Tegenvaller!

avatar van Grindhouse62
rep_robert schreef:

Holmes - Take a enough bedrest on your way home, you may be pregnant
Watson - From that kiss?
Holmes - Uhmmm Yes

Dit is inderdaad 100%, 90 minuten lang over the top, maar zeer vermakelijke BULLSHIT. Maar het moet wel jouw soort humor zijn en dat is het voor mij wel. Films als Flying High, The Naked Gun. Hot Shot, History of the World en Guesthouse Paradiso zijn voor mij de ultieme vorm van komedies. Maar ook oudjes van bv. Louis de Funes, Jerry Lewis en Laurel en Hardy gaan bij mij regelmatig in de herziening. Heerlijk. Holmes and Watson past perfect hiertussen en heb mij fantastisch vermaakt en vreselijk de pleuris gelachen om de meest belachelijke situaties. Van mij een dikke 3.0