The Mercy of the Jungle (2018)

Alternatieve titel: La Miséricorde de la Jungle

België / Frankrijk
Drama / Oorlog

geregisseerd door Joel Karekezi
met Stéphane Bak, Marc Zinga en Ibrahim Ahmed

Sergeant Xavier is een veteraan, terwijl soldaat Faustin een nieuwe rekruut is die graag de moord op zijn vader en zijn broers wil wreken. Beide zijn strijders als strijder in het etnische conflict in Rwanda. Op een nacht sluipt hun bataljon weg om een ​​groep rebellen op te sporen. Xavier en Faustin worden achtergelaten op het moment dat de Congolese militie zich over het gebied verspreidt. De twee hebben geen andere keus dan naar het westen te trekken en een lange reis te maken door een vijandig landschap vol met vijandelijke patrouilles, dieren in het wild en door huurlingen neergelegde mijnen. Gedwarsboomd door honger en ziekte moeten de mannen leren om te vertrouwen op elkaars verschillende vaardigheden om te overleven.