Been So Long (2018)

Verenigd Koninkrijk
Muziek

geregisseerd door Tinge Krishnan
met Michaela Coel, Arinzé Kene en George Mackay

In Camden Town ontmoet de single moeder Simone de knappe en zelfverzekerde Raymond die haar leven op zijn kop zet. Deze ontmoeting doet bij haar zowel oude als nieuwe gevoelens weer opflakkeren. Naarmate ze elkaar beter leren kennen ontdekt ze dat de getroebleerde Raymond geheimen verbergt.

Goeie film waarin een alleenstaande moeder valt voor een man die net ontslagen is uit de gevangenis. Een simpel maar mooi liefdesdrama met een paar ontroerende momenten. Alhoewel niet altijd even goed uitgewerkt, zijn er genoeg zij-plotjes die de film onderhoudend maken. De liedjes zijn niet irritant en geeft het geheel een fris tintje mee (iets wat ook geldt voor de twee hoofdrolspelers). Een kleine 3.5 sterren.

avatar van IH88
Been So Long

Origineel kun je Been So Long wel noemen. Vreemde muzikale intermezzo's, wat romantiek, drama en humor, veel subplots en wisselend acteerwerk, regisseur Krishnan heeft wel een zeer eigenzinnige visie voor zijn film. Soms werkt het, maar soms is het ook gewoon een rommeltje. De chemie tussen Coel en Kene werkt, maar helaas worden er ook nog veel andere subplots bijgesleept. En de muzieknummers zijn redelijk tot zeer matig. Het laatste gedeelte is dan wel weer leuk gedaan.