Gold (2018)

India
Drama / Historisch

geregisseerd door Reema Kagti
met Akshay Kumar, Mouni Roy en Kunal Kapoor

Wanneer het Brits-Indische hockey team goud wint op de Olympische Spelen van 1936 in Berlijn, worden de spelers er ondanks hun grote overwinning extreem bewust van dat hun ongegeneerde vreugde wordt verhinderd door het feit dat hun land is gekoloniseerd. Assistent manager Tapan maakt het zijn doel om terug te keren in de arena als een vrij man. In de jaren die volgen wordt India gekweld door enorme catastrofes. Als de wereld wordt opgeslokt door de Tweede Wereldoorlog, werpt er zich een duisternis over de hele wereld die leidt tot het afzeggen van twee Olympische Spelen.