Go Away Mr. Tumor (2015)

China
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Yan Han
met Baihe Bai, Daniel Wu en Zi-Xuan Zhang

De film is gebaseerd op het laatste levensjaar van de online cartooniste Xiong Dun. Vlak voor haar 29e verjaardag wordt ze ontslagen én gedumpt door haar vriend. Tijdens de viering van haar verjaardag met haar vaste vrienden verliest Xiong haar bewustzijn om wakker te worden in het ziekenhuis. De diagnose: lymfklierkanker. Ze is echter niet van plan om bij de pakken neer te gaan zitten. In plaats daarvan wil zij een zo vrolijk mogelijk leven leiden, ondanks de pijn en talrijke moeilijke momenten.

Ondanks het tragische achtergrondverhaal een heerlijke film met talrijke scènes om van te smullen. Ik heb inmiddels een handvol films van Baihe Bai gezien. Dit is met voorsprong haar beste waarin ze laat zien een volwaardige comédienne te zijn, met dank aan de schrijvers die het script volstoppen met spitse, soms hilarische dialogen. Een heuse aanrader.