Gekijouban Fate/Stay Night: Heaven's Feel - I. Presage Flower (2017)

Alternatieve titels: Fate/Stay Night: Heaven's Feel | Fate/Stay Night: Heaven's Feel - I. Presage Flower | 劇場版 Fate/Stay Night [Heaven's Feel] Ⅰ. Presage Flower

1 stem

Japan
Animatie / Actie

geregisseerd door Tomonori Sudô
met de stemmen van Noriaki Sugiyama, Noriko Shitaya en Ayako Kawasumi

De oorlog om de Heilige Graal: een gewelddadige strijd tussen tovenaars waarin zeven meesters en hun opgeroepen dienaren vechten om de Heilige Graal, een magisch artefact dat iedere wens van de overwinnaar kan vervullen. 10 jaar geleden zorgde de eindstrijd van de vierde editie van deze oorlog voor chaos in Fuyuki City, met bijna 500 slachtoffers en een verwoeste stad als gevolg. Shirou Emiya, die deze tragedie heeft overleefd, streeft ernaar om een held van rechtvaardigheid te worden, net als zijn redder en adoptievader, Kiritsugu Emiya. Hoewel hij een gewone scholier is wordt hij in deze oorlog betrokken wanneer hij op school toevallig een gevecht ziet tussen twee dienaren en zijn eigen dienaar oproept, Saber. Wanneer een mysterieuze schaduw voor slachtoffers zorgt in Fuyuku City besluit Shirou om samen te werken met Rin Tohsaka, een andere deelnemer aan de oorlog, om verdere slachtoffers te voorkomen. Maar Shirou's gevoelens voor zijn jeugdvriend Sakura Matou leiden hem dieper en dieper in de donkere geheimen omtrent de oorlog en de betrokken families.