• 8.297.257 stemmen

Singwa Hamkke: Ingwa Yeon (2018)

Actie / Drama | 141 minuten

Genre: Actie / Drama

Alternatieve titels: Along with the Gods: The Last 49 Days / Along with the Gods 2 / Along with the Gods: People with Years / Singwa Hamkke 2 / 신과함께-인과 연

Oorsprong: Zuid-Korea

Geregisseerd door: Yong-hwa Kim

Met onder meer: Ha Jung-woo, Ju Ji-hoon en Hyang-gi Kim

Oorspronkelijke taal: Koreaans

Plot Singwa Hamkke: Ingwa Yeon

De overleden ziel Su-hong en zijn drie levensechte beschermers zien de resterende beproevingen onder ogen om hun reïncarnatie te verkrijgen. Ondertussen komen de bewakers oog in oog met de begraven waarheid van hun tragische tijd op aarde. Dit culmineert tot een intens gevecht met een kwaadaardige god.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Hur Choon-sam

Hur Hyun-dong

avatar van joolstein

joolstein

Na het best wel opwindende eerste deel (The Two Worlds), had ik redelijk goede verwachtingen om een leuke voortzetting te zien in dit tweede deel (The Last 49 Days). Dit slaagt maar gedeeltelijk want er is een beduidende verandering in toon en focus die toch voor wat minder plezier zorgde.

In het eerste deel werden fantasie-elementen en actiemomenten goed samengevoegd en droegen zo bij aan een leuk spektakel. Echter ditmaal lig de nadruk meer op het leven en de geschiedenis van de beschermers, in plaats van de beproevingen van de overledene en het is deze switch in focus die niet echt werkte voor mij.

Hoewel het verhaal nog best interessant was, wordt er teveel uitgelegd. En hierdoor voelt de looptijd van 2 uur en 20 minuten te lang en mist het soms de spanning die de film nodig heeft om je aandachtig te houden. O.k we krijgen meer achtergrondverhaal maar de film lijkt tijdens die geschiedenis meer op de zoveelste zwaard-vechtfilm, dan een fantasie-actie film. Over het algemeen nog steeds zeer plezierig als je van dit soort films houdt.

BBarbie

De goede bedoelingen van deze sequel van Singwa Hamgge (2017) gaan ten onder aan een overdaad van verhaallijnen. Naast het heden passeert ook het 1000-jarig verleden van de “guardians” via talrijke flashbacks de revue. Dat leidt ertoe dat geen van die verhaallijnen weet te overtuigen. Het meest aansprekend zijn nog de segmenten met Hyang-gi Kim als de toegewijde verzorgster van de verweesde kinderen. Daar staat tegenover dat sommige intermezzo’s, zoals de Jurassic-park kloon, de film alleen maar rommeliger maken.