Maciste nelle Miniere del Re Salomone (1964)

Alternatieve titels: Maciste in King Solomon's Mines | Samson in King Solomon's Mines

Italië
Avontuur / Actie

geregisseerd door Piero Regnoli
met Reg Park, Wandisa Guida en Bruno Piergentili

Solomon is de koning van de Afrikaanse stad Zimba. Het stadje staat bovenop een mijn, maar Solomon heeft de mijn nooit betreden, omdat hij niet uit is op het goud. Dit in tegenstelling tot zijn assistent Riad, die droomt van al het goud dat in de mijn aanwezig is. Samen met koningin Fazira - die aan het hoofd staat van een lokale stam - besluit hij het kasteel van Solomon binnen te vallen en de stad over te nemen.

avatar van Brix
Bijna niet te geloven dat dit dezelfde Reg Park is die zo goed voor de dag kwam in enkele (eerdere) Hercules films. (voor mij nog steeds de beste van alle Hercules vertolkers)
Uiterlijk natuurlijk wel, zijn imposante body is uiteraard hetzelfde.
Maar het lijkt of hij zijn spontaniteit een beetje kwijt is.
Hij komt veel houteriger over dan in de eerdere films.
Toch ook te wijten aan de regisseur neem ik aan.
Een baard stond hem overigens ook beter, maar ja, er moet blijkbaar wel enig uiterlijk verschil zijn tussen de peplum helden Maciste en Hercules.

Deze in Zuid Afrika opgenomen film heeft wel nog wat te bieden aan heel aardige locaties en sets, en Wandisa Guida is toch een van de meest beklijvende actrices uit het peplum genre, en dat heeft ze niet te danken aan haar bovenwijdte, die eerder bescheiden van afmeting is.

Het verhaal is best te doen, maar de slechte figuranten halen het geheel wat naar beneden.
Bruno Piergentili is dan wel weer een prima goede ogende en spelende co-acteur.

Ver van huis hoefde Park niet te gaan voor de opnames van de film, want hij woonde zelf in Zuid Afrika.