General Magic (2018)

1 stem

Documentaire

geregisseerd door Sarah Kerruish en Matt Maude

Van mobiele computers, sociale media, downloadbare apps en e-commerce tot touchscreens, emoji's en USB-poorten, de producten en diensten die de tech-industrie domineren werden bij General Magic geboren. Maar dit was vóór het web, vóór 3G, vóór Google, zelfs voordat de eerste mobiele telefoons in iedereens zak zaten. De technologie, netwerken en online content die vandaag een iPhone mogelijk maken, waren er gewoon nog niet in 1994. Ook de gebruikers waren er niet - nog niet. Maar hoewel General Magic faalde, veranderden de visie, de concepten en de mensen achter het bedrijf, alles.