ad

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Stewart Sparke

Met onder meer: Lyndsey Craine, Michaela Longden en Lizzie Stanton

Over Book of Monsters

"Turning eighteen is going to be hell"

Het achttiende verjaardagsfeestje van Sophie verandert in een bloedbad wanneer zes angstaanjagende monsters haar huis aanvallen, vastbesloten om alle gasten op te eten en iedereen te doden die probeert te ontsnappen. Terwijl haar jeugd- en schoolvrienden in stukken gescheurd worden, besluit ze de vechtersbazen onder hen bijeen te roepen en de ongenode gasten terug naar de hel te sturen. Als Sophie de nacht wil overleven, zal ze onder ogen moeten zien dat monsters daadwerkelijk bestaan en zij de enige is die ze kan tegenhouden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Carl The Stripper/ The Beast

Girl in Red/Pandora/The Shapeshifter/The Jinn

Brice, Arya's Boyfriend

Dave The Virgin/ The Abomination

avatar van hader

hader

Lijk me leuk. Combinatie van horror en comedy.

Onderhond

Brak.

Als horror/comedy kan je je best wat permitteren. Het acteerwerk hoeft niet al te best te zijn, de horror moet niet écht verzorgd zijn en coherentie is vaak ook niet het meest belangrijke criterium. Maar in Book of Monsters lijkt het vooral een excuus voor luiheid.

Kickstarter filmpje dat z'n geld blijkbaar in de juiste zaken gestoken heeft ... marketing. Zo lijkt het allemaal redelijk professioneel, maar de horror zelf is van het niveau touwtjes, bedlakens en ketchup. Erg goedkoop, slecht weggemoffeld achter amateuristische editing.

Het is verder ook niet echt grappig, behalve dan enkele rollen die écht te droog zijn (zoals de stripper). Moeilijk in te schatten of het zo bedoeld is, maar het levert in ieder geval wat glimlachjes op. Dat en het boek dat er redelijk tof uitzag, maar meer valt er niet te genieten hier. Vervelende film.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 1936 berichten

Dit is een prima horrorfilm met wat komische elementen hier en daar, maar met een overvloed aan blood en gore. Het acteerwerk is matig, maar het gaat. Het verhaal is dun, maar duidelijk waar het overgaat. Er zit redelijk wat vaart in de film en verveelt dus op geen enkel moment. Echt een film voor de liefhebber van blood and gore slashers. Ga dat zien Ga dat zien Van mij een 3.5