I Am the Night (2019)

Drama / Mystery
303 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Patty Jenkins, Carl Franklin en Victoria Mahoney
met Chris Pine, India Eisley en Jefferson Mays

Geïnspireerd door ware gebeurtenissen vertelt 'I Am the Night' het verhaal van Fauna Hodel (India Eisley) die bij de geboorte werd weggegeven. Terwijl Fauna de ongelooflijke geheimen van haar verleden begint te onderzoeken, ontmoet ze een geruïneerde verslaggever (Chris Pine), achtervolgd door de zaak die hem in diskrediet bracht. Samen volgen ze allebei een sinister spoor dat langzaam naar een beruchte Hollywood-gynaecoloog, dr. George Hodel, leidt. De man is betrokken bij de meest duistere uitspattingen van Hollywood en mogelijk de meest beruchte onopgeloste misdaad.

Harmonica Man
De speelduur heb ik erbij gezet dmv een correctie.Ongeveer de gebruikelijke 50 minuten per aflevering. Deze lijkt me wel interessant.

avatar van james_cameron
Niet helemaal geslaagde miniserie over de beruchte Black Dahlia-moordzaak in het Los Angeles van de vroege jaren '60. Het tempo ligt laag, de plot legt de focus teveel op randzaken en het wil maar niet echt spannend worden. Pluspunten zijn er gelukkig ook: India Eisley en Chris Pine zijn beiden erg goed, de sfeer van die tijd is erg mooi getroffen, het camerawerk is prachtig en de gebeurtenissen zijn net boeiend genoeg om de aandacht er bij te houden.