Laïcité, Inch'Allah! (2011)

Alternatieve titel: Neither Allah, Nor Master!

Tunesië / Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Nadia El Fani

Nadia El Fani, een Frans-Tunesische vrijzinnige activiste, hield in Tunesië en Marokko straatinterviews over vrijzinnigheid. Deze interviews werden afgenomen gedurende de ramadan en ook voor en tijdens de "Jasmijnrevolutie". Vrijheid van meningsuiting ligt haar na aan het hart. Moedig en vastberaden gaat ze de discussies aan. Artikel 1 van de Tunesische grondwet bepaalt dat Tunesië een islamitische staat is. Waarom? De Marokkaanse strafwet verbiedt moslims tijdens de ramadan overdag te eten in het openbaar. Waarom? Een vrijzinnige kijk op een Arabische wereld in beweging.