• 8.300.723 stemmen

Alternatieve titel: July Tales

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Guillaume Brac

Met onder meer: Hanne Mathisen Haga, Andrea Romano en Sipan Mouradian

IMDb beoordeling: 6,6 (221)

Oorspronkelijke taal: Frans

• MUBI Bekijk via MUBI

Plot Contes de Juillet

Twee verhalen over vijf meisjes en vijf jongens in Parijs en zijn voorsteden. In het eerste, 'Een Zondagse Vriendin', genieten twee vrouwelijke collega's van een zonnige zondag en gaan ze zwemmen ergens op het recreatieve eiland Cergy-Pontoise. Hun ontmoeting met een zeer ondernemende preventiemedewerker ondermijnt hun beginnende vriendschap. In het tweede deel 'Hanne en de Nationale Feestdag' zijn de festiviteiten van 14 juli in volle gang, wanneer een Noorse studente achtereenvolgens een ontmoeting heeft met drie mannen.

imageimageimageimageimageimageimage

BBarbie

Onlangs heb ik van Guillaume Brac À l'Abordage (2020) gezien. Die is mij veel beter bevallen dan deze nogal inhoudsloze filmpjes. Ik vond er weinig aan.