14 Cameras (2018)

Horror / Thriller

geregisseerd door Seth Fuller en Scott Hussion
met Amber Midthunder, Tait Fletcher en Sharon Anne Henderson

Een gezin van vijf huurt een prachtig huis voor hun zomervakantie. Voor de prijs die ze betalen lijkt het te mooi om waar te zijn. Maar buiten medeweten van hen heeft de stevig gebouwde eigenaar een reeks verborgen camera's door het hele huis geplaatst die hun meest intieme momenten documenteert en live vertoont op het internet.

avatar van 606
dacht ik eigenlijk bijna meteen, maar eerst dacht ik nog! He die heb ik al gezien, maar nee!

avatar van gregory804
606 schreef:
Haha same, lijkt heel erg op de eerste, toch zeker in het begin met die tandenborstel.
Het hoofdpersonage in deze film wordt goed gespeeld en elke scène met hem brengt vrijwel automatisch een rilling van walging teweeg. Draagt voor een groot deel bij aan de sfeer van de film.

avatar van fritsy
meeste film info klopt haast nooit op mm ? trailer geeft direct al aan gezin van 5

avatar van jarno1975
fritsy schreef:

Info komt van imdb waar ook staat gezin van 4. Maar zal een correctie indienen.

avatar van joolstein

Thnxs voor de info., ik dacht door die bijna dezelfde poster dat de film hier dubbel op MM stond. Die eerste was erg fijn deze dan ook maar eens kijken

avatar van schumacher
Lage scores op imdb, de watjes.
Ik hou van dit soort films, lekker gestoord haha.
Creepy guy dien ouwe .
Niet hoogstaand nee maar je bent ervoor of je bent er niet voor.
Enige minpunt voor mij is het einde, de filmmaker maakte er zich daar nogal snel vanaf vond ik, niet alles werd getoond, dat is het enige minpuntje dat het einde niet genoeg is uitgewerkt.
Voor de rest vond ik het wel oke, alleen al de gedachte dat er u ene zit te bespioneren en het zelfs nog verder gaat dan dat....................

avatar van john mcclane 2
het zet zich voort langzaam als dikke stront.
Maar de oude kerel is wel engerd in de breedste zin van het woord,vies, oud, goor, gluuder.
naar mate het einde vordert zit er wel wat meer tempo in , al blijft het wat traag , en word het wat meer horror. al is het idee dat deze man je bekijkt hypothetisch gesproken natuurlijk al bloed eng .
matig ,maar als je je er aan toe laat ook wel beangstigend , met name voor vrouwen .

avatar van umbra
Vond de eerste al niet wow en deze gaat op hetzelfde elan verder. Alleen weet je nu al volledig wat je kan verwachten, dus spanning valt ook al weg. Allemaal weer zeer middelmatig tot armtierig en saai. Nee, maar snel vergeten die handel.

avatar van Rickyman
Prima filmpje weer.

avatar van Collins
Geen idee waarom er zo nodig een vervolg op Slumlord (2015) (subtitel: 13 Cameras) moest worden gemaakt. Dit is echt zo’n film waarop niemand zit te wachten. Ok, Slumlord is best het aanzien waard, maar is zeker niet geweldig. Het verhaal over een man op leeftijd die via verborgen camera’s zijn niets vermoedende huurders bespiedt, levert tenslotte niet meer dan een redelijke psychologische thriller op.
Waar Slumlord er nog in slaagt een onaangename en beklemmende sfeer in de film te zetten, is daar in het vervolg (met de invalsrijke titel 14 Cameras) geen sprake van. De film biedt meer van hetzelfde maar doet dat in overdreven mate. Hoe meer hoe beter. Nog meer camera’s. Nog meer huurders, Nog meer slachtoffers. De film heeft meer prikkelende scènes te bieden dan de voorganger, maar gaat op het gebied van spanning absoluut kopje onder.
De film bestaat uit een aaneenschakeling van steeds dezelfde scènes, waarin mensen worden bespied door een vieze oude man, die snuivend en kreunend toekijkt. De rol van de snuivende psychopaat wordt wederom perfect smerig vertolkt door Neville Archambault. Het jammere is alleen dat zijn slachtoffers geen smoel krijgen. Ze zijn oppervlakkig vorm gegeven en inwisselbaar voor willekeurig wie. Hun lot zal de kijker dan ook geen fuck interesseren. En dat doet afbreuk aan de viezige rol van Archambault. Hij verdient met zijn présence behalve een welverdiend gevoel van walging absoluut ook wat beter tegenspel. Dat zou in ieder geval een spanningselement in de film brengen. Tegenspel en spanning ontbreken helaas.
14 Cameras is een overbodig vervolg.

avatar van shugenja
Dit is inderdaad een overbodige film en er is niet eens een einde! Ze stoppen gewoon ergens, helaas als het aan deze makers ligt melken ze gewoon nog ff verder dit gegeven uit. Ok die ouwe vent is echt eng en zo maar zo een non einde zou verboden moeten worden. Het is toch geen tv serie? Matige shit heel matig. Niet eng niet geil niet spannend niet grappig en ook niet echt goor. Niets dus.