• 8.294.153 stemmen

Recovery Boys (2018)

Documentaire | 89 minuten

Genre: Documentaire

Geregisseerd door: Elaine McMillion Sheldon

IMDb beoordeling: 6,6 (682)

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Recovery Boys

"We're all a work in progress"

Tijdens de drugsepidemie in Amerika proberen vier mannen hun leven weer op poten te krijgen en verbroken relaties te herstellen na hun jarenlange verslaving. “Recovery Boys” is een intieme blik op de kracht, broederschap en moed die nodig is om verslaving te overwinnen. De film legt het interne herstelconflict bloot en de externe hindernissen van een meedogenloze samenleving.

image

Onderhond

Njah.

Vier jonge kerels, allemaal zwaar verslaafd. De docu nestelt zich in Jacob's Ladder, een tehuis waar verslaafden komen om in alle rust weer beter te worden. Elk heeft z'n eigen verhaaltje, dat rustig en openhartig gevolgd wordt.

Op zich misschien nog wel lovenswaardig dat deze docu zo open is, maar verslaving is toch een redelijk bekend probleem en hoe schrijnend die afzonderlijke verhalen ook zijn, het is niet meteen iets nieuws onder de zon.

Het resultaat is dan ook niet zoveel meer dan een typische TV-docu. Na een dertig minuutjes had ik het wel gezien, maar de docu blijft gewoon doorgaan en weet verder ook helemaal niks toe te voegen aan het onderwerp. Ik denk dat je in elk dorp wel een gelijkaardige docu kan schieten.

Edit: die "meedogenloze samenleving" heb ik niet gezien trouwens. Net heel veel vangnetten voor dit soort mensen toch?

avatar van missl

missl

Docu over mannen die verslaafd zijn of waren en je volgt hen in een afkickkliniek. Eigenlijk alles wat je in andere docu's over dit onderwerp ook ziet. Heel braaf allemaal.