Matti & Sami und die Drei Größten Fehler des Universums (2018)

Alternatieve titel: Matti and Sami and the Three Biggest Mistakes in the Universe

Duitsland / Finland
Avontuur / Komedie

geregisseerd door Stefan Westerwelle
met Mikke Emil Rasch, Nick Holaschke en Sabine Timoteo

Matti droomt van een familievakantie in Finland, het geboorteland van zijn vader. Hij weet te krijgen wat hij wil via het vertellen van een kolossale leugen. Daar aangekomen belanden ze echter in een situatie zonder plaats om te verblijven, geen geld en geen auto in het midden van de Finse wildernis. Alleen een wonder kan ze redden, of oom Jussi, die zijn hele leven lang al ruzie heeft met Matti's vader.