Seeds (2018)

Horror / Thriller

geregisseerd door Owen Long
met Trevor Long, Andrea Chen en Garr Long

Marcus trekt zich terug in zijn ouderlijk huis langs de kust van New England nadat zijn verdorven gedrag uit de hand loopt. Daar vindt hij echter geen troost, maar wordt hij achtervolgd door zijn grootste angsten en diepste verlangens wanneer zijn broer hem vraagt op zijn neef en nicht te passen. Stilaan wordt Marcus gekweld door duistere krachten. Wordt hij helemaal gek of huist er iets vreselijks in hem? Marcus moet vechten om zijn gezond verstand niet te verliezen en om zijn geliefde nicht Lily te beschermen tegen een monster dat op de loer ligt.

avatar van Shadowed
Bijzonder verhaal toch wel. Ben benieuwd!

avatar van Rickyman
Apart filmpje, in ieder geval geen gewone horror met spinnen oid. Het stijltje deed me wel denken aan Possum 2018, maar gaat het hier totaal anders, creepy drama dat niet bij iedereen in de smaak zal vallen.

Lastig.

Je kan Long geen ambitie ontzeggen. Hij doet zichtbaar z'n best om de film zo sfeervol, mysterieus en ongemakkelijk mogelijk te maken. En bij momenten slaagt hij daar ook wonderwel in. Andere momenten volstaan en passen perfect in een film als deze, maar vreemd genoeg slaat hij soms ook de bal compleet mis.

De aanhoudende mysterieuze soundtrack zit daar zeker voor iets tussen, na een tijdje verdwijnt het effect wanneer die té vaak en té nadrukkelijk aangewend wordt. Daarnaast is er het nogal houterige acteerwerk en de matige dialogen, die ook wat van de sfeer wegnemen.

Het verhaaltje laat ook net wat te makkelijk in z'n kaarten kijken en het wel/niet bestaan van het monster wordt wat te makkelijk gebracht, maar dat zijn dan eerder details die makkelijk te negeren waren geweest als de film is stijlvaster was. Het klinkt allemaal een beetje negatief, maar da's toch vooral omdat het potentieel er zeker was en de film ook best veel goed doet, maar rare en stevige slippertjes zorgen ervoor dat je nooit volledig in het sfeertje ondergedompeld wordt.

Maar Long mag zeker nog een keer proberen. Hopelijk doen er de volgende keer iets minder mensen met de achternaam Long mee en kan hij zich omringen met een net iets professionelere crew.