The Cleaning Lady (2018)

Alternatieve titel: Something Fierce

Horror / Thriller

geregisseerd door Jon Knautz
met Alexis Kendra, Rachel Alig en Stelio Savante

Een beeldschone maar eenzame vrouw raakt bevriend met de vrouw die bij haar schoonmaakt. Het gezicht van de schoonmaakster raakte ernstig misvormd tijdens een vervelende gebeurtenis in haar jeugd. De vrouw is blij met de vriendschap, maar komt na een tijdje tot de ontdekking dat haar nieuwe vriendin haar eigen plan heeft.

avatar van tattoobob
Laat maar komen die hap

avatar van Noodless
Interesse al gewekt

avatar van joolstein
In ieder geval is ook Alexis Kendra weer van de partij! Dat maakt het kijken direct een stuk aangenamer!

avatar van Spartaan1986
Plot klinkt niet echt bijzonder, maar het is van de regisseur van The Shrine wat ik zeker geen verkeerde film vond. Ben wel benieuwd wat ie nog meer kan.

avatar van Corcicus
Trailer intrigeert alvast.

avatar van joolstein
Regisseur Jon Knautz (The Shrine, Goddess of Love) is terug en hoe..? In horror en thrillers zijn mensen vaak nooit wie ze lijken te zijn. Voorbeelden in overvloed; Play Misty for Me, Single White Female of zelfs The Cable Guy. Ook bij deze fim is het van toepassing.

Het start met een zeer goede bloederige scene waar ratten in een blender worden gestopt (om dierliefhebbers te besparen is het moment suprême zelf niet in beeld) Vervolgens schakelen we over naar Alice (Alexis Kendra zucht, wat een vrouw, ze schreef tevens het script) die een problematische relatie heeft met een getrouwde man, omdat ze niet al te sterk in haar schoenen staat mis(ge)bruik ze de 'goedheid' van de schoonmaakster Shelly (Rachel Alig) Echter die kampt zelf ook met de nodige probleempjes.

Bijzonder goed aan deze film is de grote zorg die is besteed om zowel Alice als Shelly diepte te geven. (vooral de flashbacks van Shelly zijn emotioneel en licht schokkend) Dit betekent ook dat kijkers die direct actie willen wat minder aan hun trekken zullen komen. De film is wat dat betreft een slow-burner. Pas in de tweede act beginnen er verontrustende dingen te gebeuren en uiteindelijk ontaard het in een onverwacht abrupt einde. Een einde wat niet iedereen zal kunnen waarderen. Ikzelf vond het zeker bevredigend!

Waar de film wel wat laat liggen is bij de bloed en gore. Die had wel wat meer aanwezig en meer in beeld mogen zijn. Alhoewel de scenes waar we wat te zien krijgen overtuigen, kon dit allemaal wel wat meer zijn en ook schokkender. Toch was ik best tevreden met deze film. Regisseur Knautz en scriptschrijfster Kendra weten van de Korte film: The Cleaning Lady een zeer aangename lange speelfilm van maken.

avatar van Rickyman
Weer een aardig luguber filmpje inderdaad van Knautz en Kendra, maar vond de vorige van beide net ietsje beter, en mooier... Goddess Alexis. Hoop dat ze samen nog meer filmpjes maken.

avatar van leatherhead
Matig. Zat films die een soortgelijk concept als dit al veel beter uit wisten te voeren. Film mist vooral wat richting en sturing. Knautz probeert wel van alles: beetje spanning, beetje gore (hoewel het meeste off-screen gebeurt), wat lugubere backstory, maar niks werkt echt lekker. Het is allemaal wat braaf en ongeïnspireerd. Niet dat er geen potentieel is, maar op de punten waar de film had kunnen scoren schiet het gewoon tekort.

Duurt ook überhaupt best lang voordat de film een beetje loskomt en aangezien de relatie perikelen niet bijster boeiend zijn is het eerste uur nogal taai. Je merkt dan ook wel een beetje dat dit voortgekomen is uit een kortfilm. Hoop toegevoegde overbodige filler en zijpaadjes die afgeraffeld aanvoelen. Hetzelfde geldt voor het einde.

Wat rest zijn een paar aardige scenes om de pijn wat te verzachten. De zoutzuur scene mag dan niet expliciet zijn, effectief is het wel. Verder nogal teleurstellend. 2*.