Koi wa Ameagari no Yô Ni (2018)

Alternatieve titels: After the Rain | 恋は雨上がりのように

1 stem

Japan
Drama / Romantiek

geregisseerd door Akira Nagai
met Nana Komatsu, Yô Ôizumi en Nana Seino

Akira Tachibana is een zeventienjarige scholiere. Ooit was ze een veelbelovend atlete, maar door een blessure heeft ze haar sportaspiraties op moeten geven. Ze gaat werken in het restaurant van de 45-jarige Masami Kondo. Hij is gescheiden en heeft een kind. Akira wordt verliefd op hem.

Fijn filmpje.

Op zich zit er aardig wat drama in, maar het wordt op een best luchtige en frisse manier gebracht. Niet zo héél verrassend, aangezien Nagai's If Cats Disappeared from the World al iets soortgelijks deed, al is deze dan nog nét iets commerciëler.

Komatsu en Oizumi vormen het hart van deze film, al gebeurt er ook best wel wat interessants rondom de twee. Het is een verhaallijn (jong meisje - oudere man) die makkelijk had kunnen ontsporen, maar zo'n film is het niet. Het blijft allemaal erg braaf en netjes, waarbij vooral het drama de bovenhand krijgt, eerder dan de acherliggende (niet-)romances.

Visueel is het erg netjes, al zijn er ook iets teveel momenten waar het gewoon solide is. De soundtrack was net iets te luchtig en had de film hier en daar wat meer gewicht mogen geven. Acteerwerk is gelukkig wel erg sterk. Wie zin heeft in een luchtig dramatje kan hier weinig mis mee doen, maar er zijn ook wel betere films in het genre.