À Genoux les Gars (2018)

Alternatieve titel: Sextape

Frankrijk

geregisseerd door Antoine Desrosières
met Souad Arsane, Inas Chanti en Loubna Abidar

Yasmina en Rim zijn twee moslimzussen van 17 en 18 jaar oud. Wanneer Yasmina Salim ontmoet, de beste kameraad van het vriendje van haar zus, ontdekt ze sensualiteit en de mogelijkheid van seks buiten het huwelijk. Maar wanneer hun relatie ontaardt in chantage met een sekstape en Yasmina hulp zoekt bij haar zus, verwijt deze laatste haar, in plaats van haar te verdedigen, en wijst ze haar af.

avatar van Koekebakker
Niet per se een echt goede film, maar wel een erg leuke. In juli komt Kechiches Mektoub uit, die ongetwijfeld een 'male gaze' verweten zal worden. Sextape, deels over vergelijkbare onderwerpen, heeft een female gaze, ook wel es leuk ook al komen wij, mannen, er niet best vanaf hier.