Únos (2017)

Slowakije
Drama / Historisch

geregisseerd door Mariana Cengel-Solcanská
met Daniel Heriban, Milan Ondrík en Rebeka Poláková

De jonge Tweede Slowaakse Republiek, midden jaren negentig. Journaliste Marta vindt voor haar huis het bebloede hoofd van haar broer. Op dat moment heeft ze er nog geen idee van dat deze misdaad een stukje van een puzzel is die reikt tot de hoogste delen van de macht. Machtswellust, de praktijken van de geheime dienst en betrokkenheid van de maffia leiden tot de dood van vele onschuldigen en zelfs tot de ontvoering van de zoon van de president. Gebaseerd op ware gebeurtenissen.