Shei De Qing Chun Bu Mi Mang (2016)

Alternatieve titels: Yesterday Once More | Who's Youth Isn't Confusing? | 谁的青春不迷茫

China

geregisseerd door Tingting Yao
met Shutong Guo, Jingting Bai en Hongyi Li

Tianjiao is veruit de beste leerlinge van haar klas. Gedreven door faalangst gebruikt ze toch een spiekbriefje tijdens een van de proefwerken. Wanneer dat briefje door de leraar ontdekt wordt, zegt Xiang, een zelden serieuze klasgenoot, dat het van hem is. Als tegenprestatie vraagt hij dat zij hem helpt met zijn huiswerk. Tianjiao is dankbaar, maar van huis uit heeft zij geleerd niet alleen altijd je best te doen, maar ook eerlijk te zijn. Zij weet niet goed hoe zij met deze ongewone situatie moet omgaan, te meer omdat Xiang uit een geheel ander milieu komt. Bovendien zijn er klasgenoten die de relatie tussen de twee met lede ogen of een beetje meewarig bekijken.

Een aandoenlijke film over een tienerromance tussen twee scholieren, die elkaars tegenpool zijn. De regisseur neemt de tijd om de verschillen qua karakter en achtergrond uit de doeken te doen. Een halve * aftrek voor het tegenvallende slotakkoord.