Rudý Kapitán (2016)

Tsjechië / Slowakije / Polen
Misdaad / Mystery

geregisseerd door Michal Kollar
met Maciej Stuhr, Oldrich Kaiser en Marián Geisberg

Het is de hete zomer van 1992. De wereld is getuige geweest van de val van het communistische regime, maar de communistische partij is nog steeds officieel aan de macht. Rechercheur Marián Geisberg krijgt een zaak toegespeeld waarin een mysterieus lijk gevonden worden tijdens het verleggen van een kerkhof. Het lijk heeft een spijker in de schedel, wat er op duidt dat de communistische geheime politie en haar martelende 'Rode Kapiteins' bij de zaak betrokken zijn.