The Carter Effect (2017)

Documentaire / Sport

geregisseerd door Sean Menard
met Vince Carter, Drake en Tracy McGrady

In zijn nieuwste documentaire geeft Sean Menard een ongekende kijk op Vince Carter: de twee meter lange achtvoudige NBA All-Starspeler van Daytona Beach die furore maakte in de Canadese basketbalscene toen hij in 1998 bij de Raptors kwam. De film beschrijft de opkomst van de Toronto Raptors en de cruciale rol van basketbal superster Vince Carter in het opbouwen van de bekendheid van het team. Carter zorgde ervoor dat Toronto stevig scoorde op gebied van de popcultuur. Met optredens van Steve Nash, Regisseur X, Mona Halem en wereldwijde megaster Drake, toont 'The Carter Effect' de spanning van het spel, de complexiteit van de industrie en de bedwelmende mix van atletiek, burgertrots, muziek en stijgende diversiteit die van Toronto de volledig unieke stad maakten dat het is geworden.

Teaser