Absolute Rest (2015)

Alternatieve titels: Esterahat-e Motlagh | استراحت مطلق

Iran

geregisseerd door Abdolreza Kahani
met Taraneh Alidoosti, Babak Hamidian en Reza Attaran

Samira, een jonge gescheiden moeder, verlaat haar provincie met haar dochter om terug te keren naar Teheran. Ze is vastbesloten om het leven van een onafhankelijke vrouw op te bouwen. Hiervoor gaat ze op zoek naar fatsoenlijk werk en huisvesting om uit de onzekerheid te geraken. Deze keuze van het leven plaatst haar tegenover haar gewelddadige ex-man, haar verdeelde entourage en de conservatieve Iraanse mentaliteit. Koste wat het kost probeert Samira de verschillende obstakels op haar pad te overwinnen.