Fuga (2018)

Alternatieve titel: Fugue

Polen / Tsjechië / Zweden

geregisseerd door Agnieszka Smoczynska
met Gabriela Muskala, Lukasz Simlat en Malgorzata Buczkowska

Alicja lijdt aan geheugenverlies en weet niet hoe ze in deze staat is verzeild geraakt. Gedurende de volgende twee jaren weet ze zelfstandig te worden en een heel ander mens dan voorheen. Zelf wil ze zich haar verleden niet meer herinneren. Wanneer haar familie haar terugvindt, wordt ze dan ook omringd door schijnbaar perfecte vreemden. Ze moet, tegen haar zin, de rol van echtgenote, moeder en dochter op zich nemen, maar haar man en zoon herkennen de zich vreemd gedragende Alicja niet meer.