The Rake (2018)

Horror / Thriller

geregisseerd door Tony Wash
met Shenae Grimes-Beech, Izabella Miko en Rachel Melvin

Ashley en Ben zagen op jonge leeftijd hoe hun ouders op brute wijze omgebracht werden. Ashley is er echter van overtuigd dat zij omgebracht zijn door een kwaadaardige entiteit, die de naam "The Rake" heeft. Ze krijgt het vermoeden dat de entiteit teruggekeerd is en het op haar gemunt heeft. Maar bestaat de entiteit wel echt?

avatar van Collins
Wisselvallige horror die korte spannende momenten heel snel afwisselt met langdurige momenten van saai gebabbel en oninteressant geruzie tussen vlakke personages. En dat betekent veel slecht drama vertolkt door middelmatige acteurs. Niet boeiend en killing voor de vaart van het verhaal en voor de algehele sfeer en spanning.
De film trapt af met een weinig spectaculair begin. Een wazige opstart waarin het kwaad wordt geïntroduceerd. Een stukje gore zorgt voor leven in de brouwerij. De opening eindigt lichtelijk shocking.
Na dit hoopvolle einde van de opening zakt de film in. Er volgt een stroef en weinig opwindend middendeel bestaande uit veel gepraat. De karakters worden oppervlakkig ingevuld. De onderlinge verhoudingen worden duidelijk. En meer van die dingen. De film zoekt af en toe de horror op, maar is daarnaast verder niet erg interessant. De film vergeet hier echt een fijne duistere sfeer te creëren. Met weinig momenten van spanning en veel geleuter lukt dat natuurlijk ook nooit.
Dan opeens uit het niets, een heel behoorlijke apotheose van een klein half uur met fijne sfx, prima kills en goeie spanning. Hier verdient de film met recht de classificatie horror. Het gebeurt allemaal erg laat, maar is wel even erg lekker. Zo jammer dat het voorspel zo matig is en daarmee uiteindelijk ook de film.