ad

Geregisseerd door: David Dinetz en Dylan Trussell

Met onder meer: Logan Paul, Chloe Bridges en Andrew Bachelor

Releasedatum: 2 augustus 2019

Over Airplane Mode

"The internet is about to crash!"

Op weg naar 's werelds grootste social media-congres in Australië is vlogger Logan Paul doodsbang; vandaag vliegt hij voor het eerst. Al zijn ergste nachtmerries komen uit wanneer de passagiers weigeren hun telefoons op vliegtuigmodus te zetten, waardoor de bediening van het vliegtuig in de war raakt en de piloten worden geëlektrocuteerd.

imageimageimage

avatar van Shadowed

Shadowed

Tja.

De film wordt door een groot deel van het internet de grond ingestampt, ik kan er zelf nog wel wat entertainment uithalen. Maar dat maakt de film er natuurlijk niet meteen beter mee. En Airplane Mode is inhoudelijk dan ook niet bepaald een meesterwerk.

We zien een vliegtuig vol met vloggers en youtubers. Dat trekt natuurlijk jeugdige kijkers, maar ik vraag me af wat de makers zelf in gedachte hadden. De film lijkt namelijk zelf geen enkele richting te kennen en weet tevens ook niet echt wat het precies wil zijn. Het is een combinatie van een seksueel gefrustreerde komedie en een kinderachtig schreeuwfestijn.

Daartussen komen ook nog een aantal bloederige stukjes kijken (waardoor de doelgroep alleen maar waziger wordt), maar kijk de film daar zeker niet voor. De bloederige stukjes krijgen weinig focus en worden nauwelijks in beeld gebracht. Vaak is het gewoon een aftermath van een hele gedetailleerde wond eigenlijk.

Acteerwerk is moeilijk te beoordelen. Het lijken allemaal acteurs en actrices die heel goed weten wat ze doen en geven hier de volle 105% voor, maar grappig zijn ze niet. Ongemakkelijk zijn ze soms zelfs. Vooral omdat er zoveel grappen de revue passeren en geen enkele effectief weet te zijn.

CGI is ook behoorlijk slap, de film denkt dat het grootser is dan het uiteindelijk is. Tevens passeren er ook een hoop verwijzingen naar bekende internet-gekkies achtige grappen die waarschijnlijk alleen jeugdige kijkers snel onderscheppen, en een hoop seksueel getinte humor die behoorlijk overdreven wordt gebracht.

De hysterische types en manier van acteren maken de film niet sympathieker. De finale, met een korte focus op de bange mensen die daarmee zo uit de toon valt, is het meest komische stuk. Jammer dat de finale in een vingerknip plots was beëindigd. Blijkbaar hadden de vloggers er op een gegeven moment zelf gewoon geen zin meer in. Zal mij niks verbazen.

Het kijkt allemaal wel opvallend aardig weg, en het tempo ligt werkelijk zo hoog hier en daar dat het moeilijk kan vervelen. Je moet er alleen wel een bepaalde leeftijd voor zijn denk ik. Net zoals volwassenen waarschijnlijk minder zullen genieten van Barbie-films.

avatar van Phantasm

Phantasm

Pikante komedie, met flauwe en leuke grappen.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Een parodie op een parodiefilm? Het moet niet gekker worden.

Airplane! (1980)

avatar van HorrorFan007

HorrorFan007

Het acteer werk is om te wenen.

De grappen komen niet aan.

De doelgroep is niet duidellijk. Door sommige scenes en toch een 3,5

Gewoon de 3,5 voor de hoeveelheid jeugdsentiment dit had voor mij.

Ik ben van het jaar 2000 en ben nu 20 maar heb op 14 jarige leeeftijd Logan Paul en zijn meute mede youtubers waaronder de viner dat nu omgevormt is tot kinderapp tik tok King beach leren kennen. Deze mensen zijn en waren mijn jeug ik hoor nu eenmaal tot de generatie die 40 procent van hun tijd online doorbrengt. Daarom alleen+ de absurde situaties en de dingen die ze hier doen en nooit op youtube toegelaten zou zijn brengt het cijfer toch fors omhoog voor mij persoonlijk snap ook dat dit voor de normale volwassen man onzinnige meuk is. Maar dit is mijn eigen meining over de (parodiefilm)

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

HorrorFan007 schreef:

Het acteer werk is om te wenen.

De grappen komen niet aan.

De doelgroep is niet duidellijk. Door sommige scenes en toch een 3,5

Gewoon de 3,5 voor de hoeveelheid jeugdsentiment dit had voor mij.

Geboren in 2000 en een stel vloggers als jeugdsentiment zien.

Ik word oud

avatar van HorrorFan007

HorrorFan007

Hahahah ik word oud voor mij is dat gewoon mijn jeugd geweest als 14 jarig joch hun gekke fratsen bekijken na mijn schoolwerk. Daarom is dit puur jeugdsentiment voor mij hahaha het is toch al 6 jaar geleden dat ik 14 was. Hahha