Blue Iguana (2018)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Hadi Hajaig
met Sam Rockwell, Phoebe Fox en Ben Schwartz

Ex-gevangenen Eddie en Paul hebben een voorwaardelijke vrijlating en werken in een restaurant in New York. Het zijn de beste maatjes en een team, maar hun leven loopt dood. Dat wil zeggen, totdat de Engelse advocaat Katherine Rookwood het restaurant binnenwandelt met een aanbod dat ze niet kunnen weigeren. Haar plan brengt hen naar Londen. Hetgeen ze zoeken is een prachtig juweel genaamd de Blue Iguana. Tot dat moment hebben de capriolen van Eddie en Paul nooit ernstige gevolgen gehad maar deze keer staat er een psychotische misdaadbaas in hun weg.

Een komische misdaadfilm, de Britten hebben het patent er op aangevraagd, maar deze komt nauwelijks in de buurt van iets goeds. Zwak verhaal, met nogal wat plotgaten in de intrige, wordt wat opgeleukt door enkele bijzonder gewelddadige scènes. Tot overmaat van ramp valt er weinig te lachen om de bizarre humor. Qua skills steekt Rockwell er ver bovenuit, de rest van de cast lijkt rechtstreeks afkomstig uit Maaskantje. Met dien verstande dat de new kids zichzelf niet serieus namen en de mannen en vrouwen in deze prent de indruk wekken toch mee te willen tellen. Grootste schurk wordt gespeeld door ene Ferdinando, de beste kerel mag wat mij betreft op basis van zijn vreselijk irritante vertolking hier voor eeuwig een acteerverbod krijgen.

avatar van DjFrankie
Wel aardig. Niet de humor waar ik onder de tafel lig, maar het is goed geprobeerd. Zit genoeg vaart in de film