The Words That Built America (2017)

Documentaire

geregisseerd door Alexandra Pelosi
met de stem van David McCullough

De onafhankelijkheidsverklaring, de grondwet van de Verenigde Staten en de Bill of Rights symboliseren zoveel meer dan enkel de woorden uitgesproken door de oprichters van Amerika. Ze zijn de levende totstandkoming van een democratisch ideaal Amerika. Tientallen Amerikanen: acteurs, mediapersoonlijkheden, politici, wetgevers, presidenten en zelfs schoolkinderen, lezen de drie documenten voor. Documenten die onze kijk op het leven, vrijheid en het streven naar geluk definiëren.