Vykradena Pryntsesa: Ruslan i Ludmila (2018)

Alternatieve titels: The Stolen Princess | Stolen Princess: Ruslan and Ludmila | Викрадена Принцеса: Руслан i Людмила

Oekraïne
Animatie / Fantasy

geregisseerd door Oleh Malamuzh
met de stemmen van Nadiya Dorofeeva, Oleksiy Zavhorodniy en Yevhen Malukha

Ruslan is een zwervende kunstenaar en droomt om ridder te worden. Hij ontmoet de prachtige Mila en wordt verliefd op haar, echter weet hij niet dat zij de dochter van de koning is. Het geluk van de geliefden is niet van lange duur. Chernomor, de boze tovenaar, verschijnt in een magische draaikolk en steelt Mila vlak voor Ruslans ogen. Zonder verder oponthoud gaat Ruslan achter de gestolen prinses aan om haar te bevrijden.

avatar van Drifter
Leuke film. Had een Disney film kunnen zijn in verhaal, vormgeving, etc.
Verhaal gaat over twee tovenaars, een prinses en een held bij toeval en heeft een luchtige toon. Ook al zijn er de nodige slechteriken en monsters wordt het nergens te eng voor de kleine kinderen en tegelijkertijd blijft het leuk voor de grote kinderen (en volwassenen).
Het verhaal is redelijk rechttoe rechtaan en zit goed in elkaar.